כמה התגייסו בעיר שלכם? נחשפו נתוני הגיוס לצה"ל

מנתוני הגיוס עולה כי ככל שעולים באשכולות הסוציו אקונומיים כך עולים אחוזי המשרתים בלוחמה. בקומנדו הפערים הכי בולטים | בצה"ל עושים מאמצים לצמצום פערים חברתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 22:07 כא בכסלו התשפג

כמה התגייסו בעיר שלכם? נחשפו נתוני הגיוס לצה"ל
חיילות. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

נתוני הגיוס לצה"ל: דובר צה"ל פרסם היום (ה') את נתוני הגיוס לשנת 2022 מהם עולה כי ככל שהאשכול הסוציו אקונומי עולה כך גם אחוזי הגיוס לצה"ל עולים. 40 אחוז מאזרחי המדינה מדורגים באשכולות 7-10 והם מהווים כ-55 אחוז מהמתגייסים לצה"ל. שיעור הגיוס הכללי עומד על 68.8 אחוזים.

בקומנדו רוב המתגייסים - מאשכולות 9-10

עוד עולה מהנתונים שפורסמו כי רוב החיילים באשכולות הסוציו אקונומיים החזקים משרתים בזרוע היבשה. בחישוב נתוני הגיוס על פי הדפ"ר (הדירוג הפסיכוטכני), 72 אחוז מבעלי דפ"ר 70 ומעלה התגייסו לתפקידי לחימה ו-9 אחוז ביחידות התנדבותיות. 

מהנתונים עולה כי רוב בעלי הפרופיל הקרבי, כ-80 אחוז מתגייסים לתפקידי לוחמה, בגיוס נובמבר 2022 לדוגמא, היחידה עם אחוז המתגייסים מהמעמדות הסוציו אקונומיים הגבוה ביותר היא יחידת הקומנדו עם 40 אחוז שמגיעים מהאשכולות 9-10 ו-3 אחוז בלבד מאשכולות 1-3. 

עשרת הערים עם הציון הגבוה ביותר:

מהנתונים עולה כי מודיעין היא העיר עם נתוני הגיוס הטובים ביותר עם הציון 84 כאשר הציון משכלל בתוכו את שיעור המתגייסים ביחס למעמדות הסוציו אקונומיים בעיר ועוד מספר פרמטרים. אחרי מודיעין אפשר למצוא את רעננה והמשך הרשימה נמצאות כפר סבא, הרצליה, ראשון לציון, רמת גן, רחובות, באר שבע, חדרה ופתח תקווה.

המאמצים של צה"ל לצמצום פערים חברתיים:

בין המאמצים שצה"ל עושה לצמצום הפערים מונה דובר צה"ל מספר פעולות:

  • ביטול הקב"א ומעבר למדד תכנוני רחב מבוסס כישורים ויכולת. 
  • ביטול ציון עברית כסף יציאה לקצונה.
  • הנגשת מיונים לפריפרי, מיונים מקוונים
  • פרוייקטים חינוכיים כמו: 'גשרים', 'מגשימים', מגשימות', 'להבים' ועוד.
  • הכפלת תוכנית 'עתידים' המממנת לימודי תעודה לנוער מהפריפריה