כוכבי חשף פרטים מדוייקים מהתקיפה בסוריה: "המשאית ה-8 בשיירה"

בנאום שקיים, התייחס הרמטכ"ל לתקיפת שיירה שהתרחשה לפני חודש על גבול סוריה-עיראק. כוכבי חשף פרטים מדוייקים מהתקיפה שעל פי הדיווחים הובילה אמל"ח שהיה מיועד לחיזבאללה | בתקיפה נהרגו 14 אנשי מיליציה איראנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 10:59 כ בכסלו התשפג

כוכבי חשף פרטים מדוייקים מהתקיפה בסוריה: "המשאית ה-8 בשיירה"
הרמטכ"ל כוכבי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הרמטכ"ל כוכבי חושף פרטים מדוייקים מתקיפת השיירה: לפני כחודש דווח בכלי תקשורת בעולם על תקיפה ישראלית על גבול סוריה-עירק במטרה להשמיד שיירת נשק איראנית שיועדה לחיזבאללה. הבוקר (ד') באופן חריג, הודה הרמטכ"ל אביב כוכבי שצה"ל תקף את השיירה ואף סיפק פרטים מדוייקים מהתקיפה.

"משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח"

בנאומו הבוקר בכנס היבטים גלובליים ואזוריים לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק ז"ל, באוניברסיטת רייכמן נאם כוכבי ואמר את הדברים הבאים: "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, שמתוך 25 משאיות - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח. לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור" אמר כוכבי.

תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון

תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

כזכור התקיפה המדוברת התרחשה לפני כחודש על הגבול בין סוריה ועיראק באזור "אל-קאים", כך פורסם, כשעל פי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים אז, השיירה הותקפה על ידי מל"ט ישראלי. בשיירה היו מכליות דלק שחצו את הגבול וגם אמל"ח שהוחבא במשאיות בשיירה. בתקיפה נהרגו כ-14 אנשי המיליציות האיראניות, כך פרסמו ארגוני זכויות אדם בסוריה.

איזור התקיפה על פי הדיווחים

איזור התקיפה על פי הדיווחים צילום: צילום מסך-גוגל

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי inss, אלוף (במיל) תמיר הימן, התייחס לדברי הרמטכ"ל הבוקר ואמר: "יש להמשיך במלאכת שיבוש הפעילות האיראנית- באוויר, בים וביבשה". עוד הוסיף היימן: "הרמטכ״ל חשף טפח קטן בפעילות אינטנסיבית במסגרת המערכה למניעת העברת אמצעי לחימה מתקדמים לסוריה. זו מערכה חשובה שתימשך, היא מבוססת על מודיעין מדויק שצריך לשמור עליו. יש להמשיך במלאכת השיבוש, באוויר, בים וביבשה".