"מאמנת כושר": נחשף ניסיון לפיתוי ישראלים ברשתות החברתיות

בפעילות משותפת של השב"כ ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אותרו פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות המתחזים לדמויות של נשים ישראליות אשר בפועל מנוהלים על ידי פעילי טרור מרצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 12:56 יח בכסלו התשפג

"מאמנת כושר": נחשף ניסיון לפיתוי ישראלים ברשתות החברתיות
פייסבוק, צילום: shutterstock

באמצעות דמויות של נשים ישראליות: בפעילות משותפת של השב"כ ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אותרו על ידי השב״כ פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות, המתחזים לדמויות של נשים אותנטיות, ישראליות, אשר בפועל מנוהלים על ידי פעילי טרור מרצועת עזה. השימוש בתמונות של נשים ישראליות על ידי פעילי הטרור, נועד לפתות אזרחים ישראלים ליצירת קשר וזאת במטרה לפגוע בהם.

צילום: תקשורת שב"כ

גורמי הטרור מנצלים את הרשתות החברתיות כדי לשטות באזרחים תמימים

כך לדוגמה, אותרו פרופילים המתחזים למאמנת כושר ישראלית המכונה "Maria David" או "Maria shimon" הן בפייסבוק והן באינסטגרם. בעקבות החשיפה, עירב שב״כ את מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, האחראית לטיפול בתכנים בלתי חוקיים ברשתות החברתיות, ובפעולה משותפת מול הרשתות החברתיות - הוסרו הפרופילים מהרשת.

גורמי הטרור מנצלים את הרשתות החברתיות כדי להפעיל דמויות פיקטיביות ולשטות באזרחים תמימים, באופן המהווה איום על פרטיותם ועל ביטחונם האישי. שירות הביטחון הכללי מדגיש את החשיבות בהתנהלות זהירה ואחראית ברשתות החברתיות במטרה לצמצם את הסיכון לניצול או פגיעה מצד גורמים עוינים.