צפו בתיעוד פיגוע בכניסת שבת: שני לוחמי מג"ב נפצעו קל בחווארה, המחבל חוסל

מחבל מאיזור שכם ניסה לפרוץ לרכבם של זוג יהודים באיזור חווארה, נורה על ידי הנהג וניסה לדקור שוטרי מג"ב ששהו במקום. הוא חוסל על ידי הכוח | המפכ"ל שבתאי: "פעלתם מקצועית כפי שאנחנו מצפים מכל לוחם ומפקד בשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/22 17:44 ט בכסלו התשפג

פיגוע בכניסת שבת: שני לוחמי מג"ב נפצעו קל בחווארה, המחבל חוסל
שוטרי מג"ב. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיגוע בחווארה בכניסת שבת: מחבל חמוש בסכין ניסה לפרוץ רכב ובו זוג יהודים באיזור חווארה, דקות לפני כניסת שבת אמש (ו'). משהבין שדלת הרכב נעולה, ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן, נורה על ידי נהג הרכב, קצין צה"ל בחופשה, שהיה חמוש באקדח.

צפו בתיעוד:

המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, נע לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים, מפקד הפלוגה שנכח בצוות הסתער לעברו ולאחר מאבק שבמסגרתו מנסה המחבל לחטוף את נשקו חיסל אותו בירי. הלוחם ומפקד הפלוגה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי.

"לקח לנו שניה להבין שמדובר בפיגוע"

מפקד הפלוגה, רפ"ק ח' שחיסל את המחבל סיפר: "לקח לנו שניה להבין שמדובר בפיגוע. זיהיתי את הרכב הישראלי ואת המחבל שמיד התחיל להיאבק עמי. ברגע שהוא אחז לי את ה-M16 הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי וחפים מפשע רבים יפגעו, שלפתי את האקדח וניטרלתי את המחבל".

המפכ״ל רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח את הקצין: "פעלתם מקצועית כפי שאנחנו מצפים מכל לוחם ומפקד בשטח. בפעילותכם המהירה הוכחתם ערנות ומהירות תגובה לאירוע שמנעה פיגוע קשה יותר וכל זאת בנחישות ובכך מנעתם פגיעה באזרחים בשטח". 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר: "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, החל מהזיהוי המהיר וההבנה שמדובר בפיגוע לצד החתירה למגע והנטרול המהיר והמקצועי של המחבל. המאבק הנחוש שניהלת עם המחבל בידיים חשופות, שליפת האקדח האינסטינקטיבית והמקצועיות שבה ניטרלת את המחבל, לבטח מנעה פיגוע משמעותי בציר הסואן בו נסעו אזרחים ישראלים טרם כניסת השבת. יישר כח, כך אני מצפה מלוחמי משמר הגבול לפעול באירועים מסוג זה".