כחלק מלקחי מבצע שובר גלים צה"ל הקים גדוד מעורב חדש

מבצע שובר גלים הציף בצה"ל את הצורך להקים גדוד סדיר באזור גדר הביטחון ביהודה ושומרון, שיגיע במקומם של כוחות המילואים שהוקפצו לתעסוקה מבצעית ממושכת בעת המבצע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/22 19:08 ו בכסלו התשפג

כחלק מלקחי מבצע שובר גלים צה"ל הקים גדוד מעורב חדש
גדוד מעורב, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

גדוד חדש מצטרף היום (ד') לחיל הגנת הגבולות בזרוע היבשה - גדוד "פנתר" (49). הגדוד הוקם כלקח ממבצע "שובר גלים". לדברי דובר צה"ל, המבצע הציף את הצורך להקים גדוד סדיר באזור גדר הביטחון ביהודה ושומרון, במקומם של כוחות המילואים שהוקפצו לתעסוקה מבצעית ממושכת בעת המבצע. הקמת הגדוד היא מהלך משותף לזרוע היבשה ולענף תכנון כוח אדם סדיר באגף כוח האדם והיא מיושמת בתום עבודת מטה.

הגדוד יתמחה בהגנה במרחב חטיבה המרחבית אפרים

הכשרת הלוחמים בגדוד "פנתר", שיהיה גדוד מעורב, מובלת על ידי זרוע היבשה והיא ברמת רובאי 06, הגבוהה ביותר לנשים בצה"ל והיא תימשך כחצי שנה. כשירות לוחמי הגדוד תהיה זהה לכשירות לוחמי הגדודים המעורבים השונים ובנוסף תכלול כשרויות ייחודיות הנדרשות לגזרתם.

חיל הגנת הגבולות | צילום: דובר צה"ל


היום התגייסו לצה"ל ראשוני החיילים המיועדים לשירות בגדוד החדש, שיחלו את פעילותם המבצעית במרחב גדר הביטחון של יהודה ושומרון, לאחר סיום ההכשרה בשנה הבאה. בדובר צה"ל אומרים כי הגדוד יתמחה בהגנה במרחב חטיבה המרחבית אפרים, בשגרה ובחירום, והוא יבצע מגוון משימות ביטחון שוטף כחלק ממאמץ ההגנה על ביטחון המדינה.

מפקד חיל הגנת הגבולות בזרוע היבשה, תא"ל עמית ימין, אמר כי הקמת הגדוד מסמלת את יכולותו של צה"ל להתאים את עצמו ביעילות ובמהירות לדרישות המבצעיות המשתנות. "השקענו רבות בתכנון גדוד זה כדי להבטיח שכוח האדם המתגייס אליו ישרת שירות משמעותי התורם לתכלית המבצעית של צה"ל".