עמר בר-לב נפרד ממג"ב וחשף את ההישג המרכזי שלו: "בזכותכם"

במפגש שהתקיים בבית הספר החיילי בבית חורון, נפרד היום השר לביטחון הפנים היוצא ממשמר הגבול, ופנה ללוחמים: "אתם לא אחת חוצצים בגופכם בין מחבלים ועבריינים לבין אזרחי ישראל, לעיתים תוך סיכון חייכם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/11/22 20:32 כו בחשון התשפג

עמר בר-לב נפרד ממג"ב וחשף את ההישג המרכזי שלו: "בזכותכם"
בר-לב ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים היוצא, עמר בר-לב, נפרד היום ממשמר הגבול, במפגש שהתקיים בבית הספר החיילי בבית חורון, בהשתתפות מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן וסגל הפיקוד הבכיר של מג"ב. במהלך המפגש סקר מפקד מג"ב את העשייה של החיל במהלך כהונתו של השר בר-לב

"לא היה לי ספק שצריך להיות משמר לאומי בישראל"

בדבריו אמר בר-לב כי קצרה היריעה מלתאר את העשייה המרובה שהוביל עם מג"ב. "משמר הגבול הוא כיום עוגן מרכזי בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, הן בפנים הארץ והן במאבק מול הטרור הפלשתיני בערים, בכפרים ובמחנות הפליטים ביהודה ושומרון".

"מבחינתי, ההישג המשמעותי ביותר הוא הפיכתו של מג"ב למשמר הלאומי של מדינת ישראל. עם כניסתי לתפקיד השר לביטחון הפנים, וכלקח מאירועי 'שומר החומות', לא היה לי ספק שצריך להיות משמר לאומי בישראל, ושהגוף המתאים, המקצועי, המאומן והמיומן ביותר למשימה הזו, הוא משמר הגבול. ואכן - החזון קרם עור וגידים, בזכותכם ובזכות המשרד לביטחון הפנים, וכיום משמר הגבול הוא משמר לאומי ישראלי שיהיה מכפיל כוח בעתות מצוקה, וקדימון לכך ראינו במבצע 'עלות השחר'". 

תמונת סיום |

תמונת סיום | צילום: דוברות המשטרה

"מצליח להוביל תהליכים אסטרטגיים ארוכי טווח"

השר היוצא אמר כי יש עוד הרבה מה לעשות במשמר הגבול כדי להמשיך את ההתקדמות המרשימה שלו. "ברור לי שאם ימומשו כל התוכניות שהתחלנו לבצע - העתיד של משמר הגבול הוא מבטיח. החיל מוכיח שבמקביל לפעילות השוטפת היומית והמורכבת, הוא גם מצליח להוביל תהליכים אסטרטגיים ארוכי טווח שמעצימים אותו".

"זה קורה בזכות נבחרת מעולה של מפקדים איכותיים, מקצועיים ומחויבים בהובלתו של אמיר, ולא פחות מכך בזכות אלפי הלוחמים והלוחמות של מג"ב אשר פרושים ברחבי הארץ, מוכנים לכל קריאה, ולא אחת חוצצים בגופם בין מחבלים ועבריינים לבין אזרחי ישראל, לעיתים תוך סיכון חייהם. לצערי, במהלך הקדנציה הזו נפלו לוחמים של משמר הגבול ומשטרת ישראל, ואני זוכר כל אחת ואחד מהם. מדינת ישראל חבה רבות למג"ב, ואני מבקש להודות לכם על כל מה שאתם עושים, ועוד תעשו".