שובר גלים: אלה היחידות שיקבלו את צל"ש הרמטכ"ל ואלוף פיקוד המרכז

הוועדה בראשותה של נשיאת בית הדין הצבאי לערעורים ראיינה את מפקדי היחידות, עיינה בתחקירים, קיבלה המלצות של מפקדים בכירים והעמיקה בסיכום הוועדה הפיקודית בנושא | סיירת גולני והימ"מ יקבלו צל"ש הרמטכ"ל, ומי קיבל את צל"ש אלוף הפיקוד?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/11/22 11:34 יב בחשון התשפג

שובר גלים: אלה היחידות שיקבלו את צל"ש הרמטכ"ל ואלוף פיקוד המרכז
לוחמי סיירת גולני, צילום: דובר צה"ל

ועדת הצל"שים המטכ"לית בחרה להעניק צל"שים ליחידות שנטלו חלק משמעותי במבצע "שובר גלים" לאור הישגיהן בלחימה. הצל"שים יוענקו ליחידות בטקס ההוקרה למבצע "שובר גלים" שיתקיים ביום שלישי, י"ד בחשוון התשפ"ג, 8 בנובמבר 2022 במחנה "דיין", גלילות.

  • סיירת גולני והימ"מ יקבלו צל"ש הרמטכ"ל
  • יחידת דובדבן ויחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש יקבלו צל"ש אלוף.
לוחמי סיירת גולני

לוחמי סיירת גולני | צילום: דובר צה"ל

פעילות יחידת דובדבן במחנה הפליטים אל עמרי ברמאללה

פעילות יחידת דובדבן במחנה אל עמרי ברמאללה | צילום: דובר צה"ל

הוועדה בראשותה של נשיאת בית הדין הצבאי לערעורים, אלופה אורלי מרקמן, ובה חברים מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, וראש אגף התכנון, אלוף יעקב בנג'ו, ראיינה את מפקדי היחידות, עיינה בתחקירים, קיבלה המלצות של מפקדים בכירים וכן העמיקה בסיכום הוועדה הפיקודית בנושא.

"בחרנו להעניק ציון לשבח ליחידות שבלטו בפעילותן במהלך מבצע 'שובר גלים' לסיכול הטרור באיו"ש, מנעו פיגועים בעורף והגנו על אזרחי מדינת ישראל", הצהיר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "כוחות צה"ל יחד עם כוחות הביטחון פועלים מידי לילה ויום לסיכול הטרור באיו"ש, כאשר מרבית הפעילויות הללו כרוכות ברמה מקצועית גבוהה ובסכנת חיים של ממש. נוסיף להגן ולשמור על אזרחי מדינת ישראל, זוהי משימתנו העליונה".

שובר גלים הוא הוא מבצע צבאי בכפרי ובעיירות הפלשתיניות ביהודה ושומרון לאחר שורה של פיגועים שביצעו מחבלים, פלשתינים וערבים-ישראלים בערי ישראל: בני ברק, חדרה, באר שבע ועוד. מבצע שובר גלים הוא במידה רבה המשך לפעילות הביטחון השוטפת המתקיימת ביהודה ושומרון.

"הם עושים זאת בנחישות, באומץ לב, במקצועיות, בתחכום ובמסירות יוצאי דופן"

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שיבח את החלטת הענקת הצל"שים: "שילוב הזרועות בין גופי הביטחון הינו מרכיב משמעותי בשמירה על ביטחון מדינת ישראל, לוחמי משמר הגבול, שוטרי משטרת ישראל, לוחמי צה"ל ושירות הביטחון הכללי פועלים סביב לשעון בכדי לסכל פיגועים ולפגוע בתשתיות טרור". 

"אנחנו מטילים על יחידות הימ"מ והמסתערבים של משמר הגבול משימות מסכנות חיים לשם הצלת חיי אזרחי המדינה, בטוחים יותר כשהזרוע הארוכה והחזקה שלנו פועלת מידי לילה ויום. באחת המשימות המורכבות במהלך השנה נפל לוחם הימ"מ רנ"ג נעם רז ז"ל, נעם היה שותף למאות מבצעים מורכבים בעומק השטח ומהווה סמל לערכי היחידה והחיל".

מפקד מג"ב והרמטכ"ל בביקור בימ"ס מג"ב איו"ש |

מפקד מג"ב והרמטכ"ל בביקור בימ"ס מג"ב איו"ש | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, אמר בעקבות הפרסום על הענקת הצל"שים המטכ"ליים לימ"מ ולימ"ס איו"ש: "זו גאווה גדולה למשטרת ישראל ולמשמר הגבול בכלל, ולימ"מ ולימ"ס איו"ש בפרט, ובעיקר עדות נוספת לחשיבותן במאבק בטרור הפלסטיני ובהגנה על ביטחונם של אזרחי ישראל - כמו גם לשיתוף הפעולה המרשים שלהן עם צה"ל ושירות הביטחון הכללי.

"כמעט מדי לילה יוצאים לוחמי היחידות הללו אל לב ליבם של מחנות הפליטים, הערים והכפרים הפלסטיניים כדי להניח את היד על המחבלים ושולחיהם וללכוד אמצעי לחימה שנועדו להרוג בנו, תוך שהם חותרים למגע ומסכנים את חייהם. הם עושים זאת בנחישות, באומץ לב, במקצועיות, בתחכום ובמסירות יוצאי דופן - מבינים את גודל המשימה ואת משמעות השליחות".