צעיר ירושלמי התארגן לשינה וחטף בקבוק תבערה: "סכנת חיים מיידית"

יעקב קרעי, תושב ירושלים המתגורר בשכונת אבו טור סמוך לדרך חברון, עבר לילה של אימה לאחר שערבי זרק לו בקבוק תבערה על החלון: "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הבקבוק היה פוגע 10 ס"מ ימינה או שמאלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 15:17 ז בחשון התשפג

צעיר ירושלמי התארגן לשינה וחטף בקבוק תבערה: "סכנת חיים מיידית"
בקבוקי תבערה בירושלים. ארכיון, צילום: Issam Rimawi/Flash90

נס בירושלים: משפחה יהודית המתגוררת בשכונת אבו טור בירושלים חטפה בקבוק תבערה וניצלה. בן המשפחה, יעקב קרעי, סיפר בפייסבוק את הסיפור העגום ושיתף בתחושותיו. "קוראים לי יעקב ואתמול בלילה ניצלתי מפיגוע. כן כן, מה שקראתם".

"מבטינו הצטלבו, הבנתי בדיוק מה הוא הולך לעשות"

קרעי הנסער כתב: "אתמול בלילה חזרתי מבילוי עם חברים והתחלתי לסדר את החדר לקראת שינה. בסביבות השעה 00:40 אני שומע מבחוץ רעשים של בקבוקים מתנפצים. אני מכיר את הרעש כי בשבוע האחרון זרקו לידינו פעמיים בקבוקי תבערה, אז אמרתי לעצמי 'הנה הם זורקים שוב בקבוקי תבערה, בוא נצלם שיהיה מה להראות למשטרה', והתקרבתי לחלון בחדר שלי על מנת לעשות זאת".

הוא המשיך בסיפורו: "אני גר בקומה שניה כך שלא חששתי כל כך לעשות זאת. איך שאני מתקרב לחלון הפתוח אני רואה 3 נערים רעולי פנים זורקים בקבוקי תבערה, אחד מהם בדיוק הרים את הראש לכיוון החלון שלי עם בקבוק תבערה ביד. מבטינו הצטלבו והבנתי בדיוק מה הוא הולך לעשות".

"ניצוצות של אש עפו לתוך החדר והתחילו לשרוף את המיטה והדברים שהיו עליה"

"בשניה אחר כך הבקבוק כבר התעופף לעבר החלון שלי ואני מטר ממנו. קפאתי לרגע. הבקבוק פגע 10 ס"מ ליד החלון, שסגור רק ברשת מתכת דקה, והבעיר את המסגרת שלו", שיתף קרעי ברגעי האימה.

"ניצוצות של אש עפו לתוך החדר והתחילו לשרוף את המיטה והדברים שהיו עליה. התעשתתי ויצאתי מהחדר בבהלה. ובני המשפחה עזרו לכבות את האש ולהזעיק את כוחות ההצלה", הוא מספר.

"בקבוק תבערה זה נשק, יש הרגשה של סכנת חיים מיידית"

למה אני מספר את זה? דבר ראשון כדי להודות לבורא עולם שהנזקים היו רק בממון ולא בגוף. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הבקבוק היה פוגע 10 ס"מ ימינה או שמאלה, ששם החדר של אחותי שגם הייתה בחדר באותו זמן.

ודבר שני אני רוצה להגיד שבקבוק תבערה זה נשק לכל דבר ועניין. מי שזורק דבר כזה דינו כמו מי שדוקר או יורה, אין פה ספק שההרגשה היא הרגשה של סכנת חיים מיידית. אני קורא למי שאחראי על נהלי הפתיחה באש, לשנות אותם ולאפשר לחיילים שלנו ולנו להגן על עצמנו ועל הסובבים אותנו בלי שיהיו נפגעים".


(מהומות במזרח ירושלים לפני כשבועיים)