מתקפלים: ארבעה פעילי גוב האריות הסגירו את עצמם לרשות הפלשתינית

הסוף ארגון הטרור משכם שהוציא לפועל כמה פיגועים והיה על הכוונת של כוחות הביטחון בימים האחרונים? אחד מבכירי גוב האריות הסביר את המהלך: "הוסכם עם אחינו במנגנון הביטחון שנסגיר את עצמנו כדי להגן עלינו מהכובש שהפר את כל החוקים בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 07:35 ב בחשון התשפג

מתקפלים: ארבעה פעילי גוב האריות הסגירו את עצמם לרשות הפלשתינית
חברי מיליציית גוב האריות, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אחרי שכוחות הביטחון פשטו על דירת מסתור בקסבה של שכם ששימשה כמעבדה לייצור מטענים של פעילים מרכזיים בתשתית הטרור "גוב האריות" וחיסולו של אחד מבכירי הארגון, ודיע אלחוח, עם מחבלים נוספים, נראה שההרתעה עושה את שלה.

ארבעה מגוב האריות הסגירו עצמם

במהלך הלילה הסגירו עצמם ארבעה מפעילי הארגון לידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית. אחד מהדמויות שהסגירו עצמם הוא מחמוד אל-בנא, שנחשב לאחד מראשי הארגון, הוא פרסם פוסט ברשתות שסביר את המעשה. "הייתי מבוקש על ידי הכיבוש, חבר לדרך של שהידים ואסירים. עשיתי לכובש מה שיכולתי, חברים שלי נפלו לצדי, נפצעתי כמה פעמים ואפילו הכריזו על מותי יותר מפעם אחת, אבל תודה לאל אני בחיים".

לוחמים במהלך מבצע שובר גלים

לוחמים במהלך מבצע שובר גלים צילום: דובר צה"ל

הוא הוסיף: "אחרי התייעצות עם חבריי למאבק הוסכם עם אחינו במנגנון הביטחון שנסגיר את עצמנו כדי להגן עלינו מהכובש, שהפר את כל החוקים בעולם ועשה מאמצים לחיסול המוני בו נפל חברי לדרך אחי ודיע אל-חוח". לצד המילים הללו, בערוצים שונים הזכירו את העובדה כי הוא בן יחיד להוריו אחרי שאחיו חוסל לאחרונה.

צפו בתיעוד ממצלמת הקסדה של הלוחמים

בתיעוד שצה"ל שחרר מהפעולה נגד הארגון מהימים האחרונים, בה חוסל ודיע אלחוח, נראים הלוחמים כשהם הולכים ברחובות הצפופים של שכם ומתמקמים מול בית המחבל. לאחר מכן כניתנת האות, פותחים הלוחמים באש ומשגרים רימונים בכינון ישיר לחלון הבית.

צפו בתיעוד:

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן התייחס לפעולה: "לוחמי הימ"מ בשיתוף פעולה עם הצבא והשב"כ סיכלו הלילה יעד מרכזי ופגעו בתשתית הטרור שביצעה לאחרונה שורת פיגועים לעבר יעדים ישראלים. הודות לפעילות המהירה והנחושה של הלוחמים, שהתמודדו באומץ לב עם ירי החמושים שבוצע לעברם, הצליחו הכוחות לבצע את המשימה בהצלחה".