הותר לפרסום: מתה מפצעיה לוחמת צה"ל שנפצעה בפיגוע הירי במחסום שועפט

בנוסף ללוחמת שנרצחה, בפיגוע הירי לעבר המחסום שנמצא צפון מזרחית לירושלים נפצעו שלושה אנשי ביטחון. מחקירה ראשונית עולה כי מחבל הגיע למחסום ופתח באש, במקביל בוצע ירי מרכב חולף | השר בר-לב: "כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/10/22 02:01 יד בתשרי התשפג

הותר לפרסום: מתה מפצעיה לוחמת צה"ל שנפצעה בפיגוע הירי במחסום שועפט
זירת הפיגוע, צילום: דוברות המשטרה

הטרור הערבי לא נרגע, חיילת נרצחה ועוד שלושה מאנשי כוחות הביטחון נפצעו אמש בפיגוע הירי במחסום שועפט. הותר לפרסום: לוחמת צה"ל בת 19 נהרגה לאחר שנפגעה באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע במחסום שועפאט אמש (ש'). הלוחמת פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותה. הודעה נמסרה למשפחת הלוחמת. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי "אל חדר הטראומה בהר הצופים פונו אתמול שני פצועים מפיגוע הירי. בחור בן 30 במצב קשה עם פגיעת ירי בראש, הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם לניתוח נוירוכירורגי. חיילת בת 19 במצב אנוש אשר לצערנו, לאחר מאמצי החייאה נאלצו הצוותים לקבוע את מותה".

הנהג שהסיע את המחבל הסגיר את עצמו

בשעה 21:10 במוצאי השבת הגיע רכב משועפט לכיוון הכניסה למחסום, ממנו הגיח מחבל חמוש שהסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר - לוחמי מג"ב השיבו באש לעבר המחבל, שמיד לאחר הפיגוע נמלט רגלית לכיוון מחנה שועפט, נהג הרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. מהירי נפצעו לוחמת מעברים של המשטרה הצבאית שנפגעה באורח אנוש ובוצעו בה פעולות החייאה, ומאבטח אזרחי שנפגע באורח קשה - השניים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים, שם כאמור נקבע מותה של הלוחמת. בנוסף נפצעו באורח קל מרסיסים שני לוחמי מגב.

הנהג שהסיע את המחבל הסגיר את עצמו למשטרה וכמה מבני משפחתו של המחבל נעצרו בידי כוחות הביטחון. בשעות האחרונות פועלים כוחות משטרת ישראל ומשמר הגבול יחד עם שב״כ וכוחות צה״ל למצוד וסריקות אחר המחבל ומעורבים נוספים בפיגוע הירי. כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג״ב עוטף ירושלים, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת ומסוק המערך האווירי של משטרת ישראל, שב״כ וכוחות צה״ל ממשיכים לפעול באזור במצוד אחר המחבל ומעורבים נוספים.

מעצר בני משפחה של החשוד בביצוע הפיגוע:

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר הערב: "פיגוע חמור במעבר שועפט. כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה". לפני כניסת שבת קיים ראש הממשלה הערכת מצב ביטחונית לקראת הימים הקרובים בדגש על היערכות הכוחות בירושלים והר הבית כמו גם ביתר רחבי הארץ. 

"לא ננוח עד שנשים ידנו על כל המעורבים בפיגוע הקשה הזה"

כוחות משטרה ומג"ב בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיעו לזירת האירוע וכוחות נוספים לרבות כוחות מיוחדים ומסוק היחידה האווירית במשטרה, עורכים סריקות אחר המחבל במעגלים רחבים. בהערכת מצב במחסום עם כלל מפקדי הכוחות הנחה תורג'מן על המשך הפעילות המבצעית, החקירתית והמודיעינית וציין: "מדובר בפיגוע קשה ולא ננוח עד שנשים ידנו על כל המעורבים בפיגוע הקשה הזה".

אל המחסום הגיעו גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שאמר: "זהו ערב קשה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר המחבל, והם יניחו עליו את היד, חי אות מת".

מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג

מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן.

הפגיעה בחלון

הפגיעה בחלון 

זירת הפיגוע |

 

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע | צילום: דוברות המשטרה

דובר מד"א, זכי הלר, מסר: "בשעה 21:13 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על 3 פצועים סמוך למחסום מ.פ שועפט בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה בהר הצופים, צעיר וצעירה בשנות העשרים, צעירה במצב אנוש וצעיר במצב קשה. במקום מטופלת צעירה במצב קל.

מהמשטרה נמסר תחילה: "לפני זמן קצר, התקבל דיווח על ירי לעבר מעבר מ.פ שועפאט. כתוצאה מכך ישנם שני פצועים במקום שמצבם הוגדר ראשונית קשה (עפ"י גורמי רפואה). כוחות משטרה הוזעקו למקום והחלו בסריקות אחר החשוד במעשה שנמלט".

לאחר הפיגוע, זיקוקים בשועפט: