מלחמה באירופה

פלשתינים פרצו את גדר ההפרדה, מוקדם יותר מחבל חוסל: סיכום חדשות השבת

פעילים ארגון החזית העממית פרצו את החומה באזור אבו דיס. | מוקדם יותר: מחבל בן 18 נורה ונהרג לאחר שזוהה עם בקבוק תבערה בידו. מג"ב: "ניסה להשליכו לעבר כוחותינו שפעלו באל-עיזריה" | כוחות צבא אוקראיניים מכתרים אלפי חיילים רוסים בעיירה במחוז דונייצק

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/10/22 19:32 ו בתשרי התשפג

פלשתינים פרצו את גדר ההפרדה, מוקדם יותר מחבל חוסל: סיכום חדשות השבת
אילוסטרציה, צילום: Flash90

מחבל ערבי בן 18, פאיז חאלד, נורה היום (ש') ונהרג על ידי לוחמי מג"ב במהלך עימותים בעיירה אל-עיזריה שבאזור מזרח ירושלים, מצפון לאבו דיס, לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר כוחותינו.

ממג"ב נמסר היום כי "במהלך הפרות סדר אלימות, לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל נטרלו מפגע שהיה עם בקבוק תבערה בידו וניסה להשליכו לעבר כוחותינו שפעלו באל-עיזריה. הפרת הסדר כללה יידוי אבנים, זריקת מטעני חבלה ובקבוקי תבערה לעבר כוחותינו שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות".

במג"ב אמרו כי במהלך הפעילות, חשוד שניסה ליידות בקבוק תבערה לעבר כוחותינו - נוטרל בירי. "החשוד קיבל טיפול רפואי ראשוני על ידי הכוחות ופונה מהמקום על ידי כוחות הרפואה המקומיים". מח"ש צפויה לחקור את התקרית.

מוקדם יותר השבת, ברשתות הפלשתיניות ובאתרים הערביים תיעוד של פלשתינים, תומכי "החזית העממית" פורצים את החומה בגדר ההפרדה שבאזור אבו דיס מצפון לירושלים. ברקע נשמעו הפעילים בקריאות הלל לחזית העממית.

צפו בפריצת גדר ההפרדה:

מלחמת רוסיה-אוקראינה:

יממה לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על סיפוח המחוזות חרסון, זפוריז'יה, לוגנסק ודונייצק שהפך אותם לחלק בלתי נפרד מהפדרציה הרוסית, בקייב דיווחו היום (ש') כי כוחות צבא אוקראיניים מכתרים אלפי חיילים רוסים בעיירה לימן שבמחוז דונייצק. העיירה לימן נחשבת לנקודה קריטית ואסטרטגית על המפה

בימים האחרונים נראה כי קו ההגנה הרוסי באזור העיירה לימן הולך ומתפרק לאיטו, באופן דומה להתפרקות קו ההגנה במחוז חארקוב.