בחירות 2022

מתן כהנא חושף כיצד התפרקה ימינה ומה דעתו על איילת שקד

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי מספר על מאחורי הקלעים של מפלגתו הקודמת, וטוען: "בנט עזר לי להיכנס למחנה הממלכתי ועזר לי מול גנץ ומול סער. היו לי מלא הצעות" | על שקד: "היא הבינה שציבור גדול מאד בציונות הדתית הקלסית מזדהה עם העמדות שלי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/09/22 11:48 כז באלול התשפב

מתן כהנא חושף כיצד התפרקה ימינה ומה דעתו על איילת שקד
כהנא עם שקד במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחודש שעבר הודיע חבר הכנסת מתן כהנא על הצטרפותו למחנה הממלכתי בראשות שר הביטחון בני גנץ. "המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של רבבות אנשי הציבור הדתי לאומי, אלו המאמינים שצריך לחזק את צביונה היהודי של מדינת ישראל בהסכמות רחבות", כתב כהנא עם פרסום החלטתו. בראיון נרחב שנתן לאורי איזק במגזין סופ"ש של N12, חשף כהנא את הרגעים שלפני פירוק ימינה ואת דעתו על שרת הפנים איילת שקד.

"היה ברור שאיילת לא שם"

בפתח הריאיון עמו, כהנא תהייחס לרגעים שאחרי ההחלטה להצטרף למחנה הממלכתי: "בנט מאוד עודד אותי על הבחירה, הוא גם עזר לי. הוא גם היה אקטיבי בלעזור לי להיכנס למחנה הממלכתי ועזר לי מול גנץ ומול סער. היו לי מלא הצעות". בהמשך הוא תיקן, "היו לי כל מיני הצעות". 

בהמשך, לשאלה האם הוא ובנט ידעו ששקד תחזור לכיוון ביבי, חשף כהנא את רגעי התפרקות ימינה. "נפתלי מאוד מאוד לא רוצה שביבי יחזור לשלטון, ונפתלי ידע מההתחלה שבסוף איילת תעלה את ביבי לשלטון אם זה יהיה בכוחה". הוא הוסיף: "לפני שנפתלי החליט שהוא עוזב וכשדיברנו בינינו על ריצה ואמרנו 'בוא נתארגן לבחירות', היה ברור לנו שאנחנו לא יכולים לרוץ עם איילת. היה ברור שנפתלי ואני נהיה בצד שלא רוצה את ביבי, והיה ברור שאיילת לא שם, איילת בגדול רואה את עתידה בליכוד, היא ביביסטית".

לאחר שלפני כשלושה חודשים בנט הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות, התלבטו כהנא ושקד באיזו מתכונת להתמודד. "אמרתי לאיילת, 'תקשיבי, הסנטימנט שלך הוא ללכת עם ביבי. בואי ניפרד כידידים, תלכי עם ביבי'", הוא נזכר. "היא הבינה שציבור גדול מאד בציונות הדתית הקלסית מזדהה עם העמדות שלי, והיא הבינה שהיא רוצה אותי", אמר כהנא, והוסיף: "אני כמובן ידעתי שהעדיפות הראשונה שלי – והיא ידעה את זה כל הזמן – היא המחנה הממלכתי, ואם לא הייתה ברירה, הייתי מנסה עם איילת".

"אני ימנית ואני עובדת בשביל ממשלה ימנית"

שקד מסרה למאקו בתגובה: "מתן כהנא הבין נכון. אני ימנית ואני עובדת בשביל ממשלה ימנית, בעוד שהוא מנסה להטעות את הציבור הדתי לאומי ולהלבין את גנץ ואיזנקוט השמאלנים. אבל לא יעזור לו, אנשי ימין לא יכולים להצביע לגנץ ואיזנקוט". 


(שקד חוזרת הביתה)