השר בר-לב תוקף את דברי המפכ"ל: "אמירה אומללה"

השר לביטחון הפנים הגיב לדברי המפכ"ל על סגירת רשתות חברתיות והסתייג מהדברים. בטקס הענקת דרגות אמר בר לב לקראת חגי תשרי: "ניסיונות חוזרים ונשנים לבצע פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/09/22 12:47 כו באלול התשפב

השר בר-לב תוקף את דברי המפכ"ל: "אמירה אומללה"
עמר בר-לב, צילום: Hadas Parush/Flash90

לאחר הפיגוע הקשה בחולון בו נרצחה שולמית רחל עובדיה בת ה-84, ובצל המתיחות הביטחונית ביהודה ובשומרון, ובצל נאום לפיד הערב באו"ם התראיין היום (ה') השר לבטחון פנים עומר בר לב לגדעון אוקו ב103 FM בין היתר התייחס בר לב גם לאמירה של המפכ"ל בדבר סגירת הרשתות החברתיות.

בר-לב מגיב למפכ"ל: "אני ממש לא מסכים איתו"

בר לב לא התחבר לאמירות ואף הסתייג מהן בצורה תקיפה: "אני ממש לא מסכים איתו, זו הייתה אמירה אומללה" והמשיך: "אני לא יודע, לא הייתי שם איתו בחדר, לא יודע את ההקשר שהוא אמר את זה" בר לב סיים באמירה ברורה כנגד דברי המפכ"ל: "אבל בהחלט במדינה דמוקרטית תקשורת חופשית זה גם ברשתות החברתיות".  

בצל הדברים, העיתונאי ג'וש בריינר פרסם כי המפכ"ל קובי שבתאי לא חוזר בו מהאמירתו על סגירת הרשתות החברתיות במצבי חירום: "במקרים שיש סכנה לשלום הציבור על בסיס הסתה של קריאה להמונים לבוא לפגע ולעשות פוגרומים, צריכים יכולות לעצור את זה. אלו מקרים קיצוניים שבהם יש סכנה לציבור ויהיה נכון לעשות בהם שימוש גם בצעד הזה".

"מדובר במאבק עיקש, מתוחכם ונחוש"

בטקס הענקת דרגות ומינויים לקצינים בכירים במשטרת ישראל ציין השר בר לב בפתח דבריו כי בימים שלקראת חגי תשרי, ישנם "ניסיונות חוזרים ונשנים לבצע פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל". בר-לב הוסיף: "התקופה המתוחה הזו עלולה להימשך עוד שבועות ארוכים, ובמהלכה - ישאפו מחבלים ושולחיהם להגיע לערים וליישובים, לפגוע ולהרוג בנו. אך הם ימצאו מולם שוטרים ושוטרות הפרוסים בכל רחבי הארץ, נחושים, אמיצים ומודעים לגודל המשימה".

"בעת מבצע 'עלות השחר' כל האחריות הייתה על משטרת ישראל ועל המשרד לביטחון הפנים - אם השקט יישמר בתוך הארץ ניתן יהיה להגיע להפסקת אש בזמן קצר ולסיים את המבצע בהצלחה גדולה. וכך היה: אפשרנו את חופש הביקור של ישראלים בהר הבית, הרוגע בתוך המדינה נשמר ובמוצאי תשעה באב המבצע הצבאי הסתיים בהצלחה גדולה. כל זה לא קרה במקרה, כל זה קרה בזכותכם ובזכות הפקת הלקחים העמוקה שהפקנו ביחד בשנה וחצי האחרונה, מאז מבצע 'שומר החומות'".

בר-לב אמר כי לא רק במאבק בטרור ניצבת משטרת ישראל בחזית: "המאבק בפשיעה בכלל, ובפשיעה בחברה הערבית בפרט, הוא ליבת עיסוקכם, ואתם מקדישים לו את מיטב היכולות והזמן. מדובר במאבק עיקש, מתוחכם ונחוש. מאבק שעליות וירידות הן לחם חוקו וסכנת חיים בצדו".