זה לקח יותר משנה: שב"כ עצר 5 ערבים שהיו מעורבים בלינץ' במור ג'אנאשווילי

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו ונחקרו בחודשיים האחרונים חמישה חשודים נוספים בגין מעורבותם בתקיפתו והכאתו של מור מור ג'אנאשווילי בחודש מאי: "נדרוש מיצוי דין מלא עם המחבלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/22 11:10 יא באלול התשפב

זה לקח יותר משנה: שב"כ עצר 5 ערבים שהיו מעורבים בלינץ' במור ג'אנאשווילי
פרעות תשפ"א בעכו, צילום: Roni Ofer/Flash9

הבוקר (ד') הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/ימ״ר חוף, נעצרו ונחקרו בחודשיים האחרונים חמישה חשודים נוספים בגין מעורבותם בתקיפתו והכאתו של מור מור ג'אנאשווילי בתאריך 12.05.2021 בעיר עכו.

החשודים, ערבים תושבי עכו הם: ראני פיראן, בן 27, מוחמד חמאד, בן 25, איימן זלפי, בן 28, היסאם עווד, בן 31 וסלאח מג'ג, בן 28. עצורים אלה מצטרפים לשני תושבי עכו, קוסאי עבאס ואדהם בשיר, שנעצרו ונחקרו כבר במאי 2021 באשמת מעורבות בתקיפתו של מור ג'אנאשווילי ואף מולם הוגשו כתבי אישום בגין עברות חמורות דומות.

צילום: תקשורת שב"כ

נזכיר כי מור ג'אנאשווילי הותקף בידי המון משולהב, תחילה, באמצעות השלכת אבנים וחפצים לעבר רכבו בעת נסיעתו ואילו המשכה בהכאתו הנמרצת תוך שימוש באלות ומוטות ברזל והצתת רכבו. כתוצאה מן המעשים, איבד הקורבן את הכרתו, הובל לבית החולים בעודו פצוע באורח בינוני, שם אושפז לפרק זמן לא מבוטל ואף נדרש לשיקום ממושך.

במסגרת חקירת החשודים בשב״כ, התבררה מעורבותם באירועי הפרעות שאירעו בעיר עכו במהלך מבצע "שומר החומות" ובכלל זה, מעורבותם באירוע תקיפתו מור ג'אנאשווילי. על יסוד האמור, הועמדו החמישה לדין בשורה של עבירות חמורות, לרבות, עבירות אשר בוצעו ממניע לאומני, בנסיבות של מעשה טרור.

מור ג

מור ג'אנאשווילי ועורך דינו חיים בלייכר | צילום: חוננו

עורך דינו של מור: "נדרוש מיצוי דין מלא עם המחבלים"

מי שמייצג מור ג'אנאשווילי, עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, הגיב לפרסום בנושא: "אנו מברכים את השב"כ המשטרה והפרקליטות על המשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הלינץ' האכזרי במור גם שנה אחרי. אנו מצדנו נגיע עם נפגעי העבירה לדיונים ונדרוש מיצוי דין מלא עם המחבלים כדי להבטיח כמה שניתן את הרתעת פעילי ופעילות הטרור". 

בתוך כך, מחר בשעה 9:30 צפוי להתקיים דיון מעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד מחבל נוסף שהשתתף בלינץ' - מוחמד חאמד. מור ומשפחתו יגיעו מלווים עם בלייכר לדיון.