"יחד נוביל כוח לוחם ומחלץ לניצחון": מפקדת גדוד ראשונה בפלח"צ

מפקדת גדוד ראשונה בחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף: סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח | "המשפט 'להיות עם חופשי בארצנו' מקבל משמעות נוספת עבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/22 12:03 ט באלול התשפב

"יחד נוביל כוח לוחם ומחלץ לניצחון": מפקדת גדוד ראשונה בפלח"צ
סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח, צילום: דובר צה"ל

סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח נכנסה אתמול (א') לתפקיד מפקדת גדוד ׳שחר׳ בחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף. סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח תשרת כאישה הראשונה בתפקיד ותחליף את מפקד הגדוד היוצא, סגן-אלוף יקיר בוקובזה.

סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח

סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח צילום: דובר צה"ל

התגייסה בשנת 2005

סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח, התגייסה בשנת 2005 לחטיבת החילוץ וההדרכה ועברה את כל מסלול הפיקוד בגדוד ׳שחר׳ בחטיבה. לאחר סיום תפקידה כמ"פ, יצאה ללימודי תואר ראשון ותואר שני, וחזרה לשרת כראש ענף אוכלוסייה של מחוז הדרום וכראש לשכתו של מפקד פיקוד העורף. בשנה האחרונה שירתה כסגנית מפקד גדוד ׳רם׳ (668). סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח נשואה ואם לשלושה ילדים.

סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח

סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח צילום: דובר צה"ל

גדוד ׳שחר׳ הוקם בשנת 2008 והינו הגדוד הסדיר הראשון של חטיבת החילוץ וההדרכה. לגדוד 3 פלוגות, ׳שביט׳, ׳חץ׳ ו׳רותם׳. בשנה החולפת ביצע גדוד ׳שחר׳ תעסוקה מבצעית ענפה ביהודה ושומרון, הכוללת מאות פעילויות ביניהן תפיסות אמל"ח, מעצרים, תחקורים, וחיפוש חומרי הסתה.

"מדמיינת את הסיוע שגדוד 'שחר' יעניק לתושבי מדינת ישראל בעת פקודה"

במסגרת מבצע ׳שובר גלים׳, לקח הגדוד חלק פעיל בחודשים האחרונים, בהגנת הישובים והצירים בחטיבה המרחבית ׳עציון׳, בסיכול טרור והגנה על האזרחים. בתקופה זו, סיכל הגדוד חמישה פיגועים שהיו מכוונים נגד אזרחים וחיילים. כמו כן, הגדוד סייע רבות בפעילות הענפה להתמודדות עם הנגיף קורונה ובפעילות במרחב האזרחי של העיר שדרות במבצע 'עלות השחר'. 

מדברי מפקדת גדוד ׳שחר׳ הנכנסת, סגן-אלוף ירדן שוקרון יפרח: "המשפט 'להיות עם חופשי בארצנו' מקבל משמעות נוספת עבורי כאשר אני מדמיינת את הסיוע שגדוד 'שחר' יעניק לתושבי מדינת ישראל בעת פקודה, יחד נוביל כוח לוחם ומחלץ לניצחון״.