נשבעו אמונים אחרי שהזיזו את ההשבעה מסיבות בטחוניות, חיילי הנח"ל יחזרו לכותל לטקס כומתה

בעיצומו של מבצע שומר החומות קיבל צה"ל החלטה שלא לערוך את טקס ההשבעה של חיילי חטיבת הנח"ל בכותל. כפיצוי, מחר הם יקיימו את טקס הכומתה בכותל

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/10/21 12:16 כא בחשון התשפב

אחרי שהזיזו את ההשבעה מסיבות בטחוניות, חיילי הנח"ל יחזרו לכותל לטקס כומתה
חיילי חטיבת הנח"ל, צילום: Mendy Hechtman/FLASH90

חיילי מחזור מרץ 21 של חיילי חטיבת הנח"ל היו אמורים להשבע אמונים על התנ"ך בכותל המערבי לפני כחצי שנה, אך בעיצומו של מבצע שומר החומות קיבל צה"ל החלטה שלא לערוך את הטקס בכותל בשל המתיחות הביטחונית. הטקס עבר לאנדרטת החטיבה בפרדס חנה, והמהלך גרר תגובות קשות.

דובר צה"ל הסביר אז כי "ההחלטה על מיקום קיום טקס ההשבעה התקבלה במהלך מבצע 'שומר החומות' בהתאם להערכת המצב המבצעית. מפאת קוצר הזמן, לא ניתן היה להעביר את מיקום הטקס מרגע סיום המבצע בשל משאבים מנהלתיים. הטקס יתבצע באופן ראוי אשר מכבד את מעמד זה ככלל טקסי סיום ההכשרות בצה"ל".

לאחר נאומו בטקס ההשבעה אמר אל"מ ישראל שומר, מפקד החטיבה דאז, כי הוא רוצה להוסיף "כמה מילים שלא מן הכתוב". שומר לקח אחריות על שינוי המיקום ואמר כי "בימים האחרונים היו כל מיני עניינים ברשתות על מיקום הטקס" ו"ההחלטה הייתי שלי, אני שלם איתה, ואנחנו ניפגש גם בכותל בהמשך".

היום (ד') אנחנו מפרסים כי מחר (ה'), ובניגוד למסורת החטיבה, יקבלו חיילי החטיבה את הכומתה הירוקה הנכספת בטקס שיתקיים בכותל המערבי.

ההזמנה לטקס הכומתה שיתקיים בכותל

ההזמנה לטקס הכומתה שיתקיים בכותל