ביזיון: דוגמנית הצטלמה בעירום על רקע הכותל המערבי

דוגמנית בלגית בחרה להצטלם דווקא על רקע המקום הקדוש כדי להעביר מסר של חופש, למרות הרגישות שבדבר. ברגשות המוסלמים הצלם דווקא כן התחשב, והקפיד שכיפת הסלע לא תיכנס לפריים. רב הכותל: "אירוע חמור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/18 08:51 יד בתמוז התשעח

ביזיון: דוגמנית הצטלמה בעירום על רקע הכותל המערבי
הכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

"אירוע חמור": דוגמנית מבלגיה הצטלמה לאחרונה בעירום מלא על רקע הכותל המערבי. התמונות מוצגות בימים אלה בתערוכה בארצה, והדוגמנית טוענת כי בחרה להצטלם דווקא על רקע המקום הקדוש "כדי לשבור את החומות".

על פי הדיווח בידיעות אחרונות, הדוגמנית סיפרה כי הגיעה לישראל כדי לחגוג 70 שנות עצמאות, ואת התמונות השנויות במחלוקת צילמה ביום פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים.
 
הצילומים נערכו על גגו של בית פרטי בעיר העתיקה שצופה על הכותל המערבי, כאשר רחבת הכותל נראית היטב ברקע. הצלם הקפיד שלא לצלם את הר הבית וכיפת הסלע, ככל הנראה כדי שלא לפגוע ברגשות המוסלמים - אך רגשות הציבור היהודי כנראה נגעו בו פחות.
 
תושב ירושלים, אלכס טנצר, שנתקל בתמונות העירום צוטט בידיעות אחורנות אומר כי "זה טירוף. רק בן אדם חולני יכול להצטלם בעירום ליד הכותל".

הדוגמנית עצמה הבהירה שהיא מודעת לכך שהצילום עלול להיראות כפרובוקציה, אך מצד שני היה לה חשוב להראות שכל אדם, גבר או אישה, יכולים להאמין במה שהם רוצים - והדבר העיקרי זה החופש. לדבריה, המסר שהיא מעבירה בתמונות היא שירושלים היא עיר מעורבת - דתית וחילונית ורב-תרבותית.

מי שצילם את הדוגמנית הוא צלם בשם מתיאס למברכט, שהסביר כי "המסר שלנו הוא שהחופש לאדם הוא מעל כל דבר אחר. איך שהדוגמנית חיה משקף לגמרי את המסר הזה".
  
לפני כשנה הצטלמה הדוגמנית בעירום מול שניים מסמלי התיירות הבולטים של מצרים, הפירמידות בגיזה ומקדש כרנכ בלוקסור, ובעקבות כך היא נעצרה לחקירה במשך כמה ימים.

הדוגמנית סיפרה כי "תיבת הדוא"ל שלי עומדת להתפוצץ מאיומים ונאצות שוב. לכל אלה שכותבים את הזעם שלהם, כדאי שתשמרו על האנרגיה. אני אפילו לא פותחת את המיילים שלכם. אחרי ההרפתקה שלי במצרים ידעתי שאני רוצה לדחוף גבולות של דת ופוליטיקה אפילו יותר רחוק; לשבור את החומות שנבנו כדי לשמור על הנשמות המשוטטות שלנו על הכוכב הזה תחת שליטה. במילים אחרות, להראות את הדת האישית שלי בעולם שבו חופש הפך לדבר שהוא מותרות".

בקרן למורשת הכותל המערבי אמרו בתגובה כי "האירוע החמור צולם מאחד הגגות הצופים על הר הבית והכותל המערבי, ולא חלילה ברחבת הכותל המערבי". רב הכותל, שמואל רבינוביץ', אמר כי "מדובר באירוע מביך, חמור ומצער, שפוגע לדאבון לב בקדושת המקום וברגשותיהם של הפוקדים את המקומות הקדושים".