ביו"ש עונים לאיחוד האירופי: "האחרונים שיכולים להטיף לנו מוסר"

ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי אמר כי על האיחוד להימנע להימנע "מלמכור מצג שווא לפלסטינים כאילו מחר בבוקר לא תהיה עוד התיישבות יהודית ביו"ש". ראש מטעצת בית אל: "נמשיך לבנות ולהיבנות עם חותמת של האיחוד האירופי וגם בלעדיה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/17 17:07 כח בתשרי התשעח

ביו"ש עונים לאיחוד האירופי: "האחרונים שיכולים להטיף לנו מוסר"
מועצת ישע, צילום: מירי צחי

בהתיישבות לא נשארו אדישים לדרישת האיחוד האירופי לעצור את הבניה ביהודה ושומרון וטענו כי הוא מזין את הפלסטינים באשליות ועובר על החוק בעצמו.

ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע וראש מועצה מקומית אפרת, עודד רביבי, אמר כי " אם מבקש האיחוד האירופי לקדם את השלום באיזור טוב יעשה אם ימנע מלמכור מצג שווא לפלסטינים כאילו מחר בבוקר לא תהיה עוד התיישבות יהודית ביו"ש". לדבריו, "כדי לקדם את השלום ראוי שיעסוק האיחוד בעידוד השכנות הטובה, הפיתוח הכלכלי ובניית מערכות חינוך".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, התייחס גם הוא להודעת הגינוי של האיחוד ואמר: "האיחוד האירופי הוא הגוף האחרון שיכול להטיף לנו מוסר ולומר לנו היכן ומתי לבנות, הרי מדובר בגוף שעובר על החוק מדי יום כאשר הוא מציב מבנים לא חוקיים בעוטף מעלה אדומים לתושבי הפזורה הבדואית הנמצאת במקום שלא כחוק"

אלון הוסיף כי " מדינת ישראל כולה נמצאת באותם המקומות שבהם דרכו אבות אבותינו לפני אלפי שנים, בבית אל נמצא אתר חלום יעקב שהינו הוכחה חד משמעית להיותנו בעלי הבית כאן. אנחנו נמצאים כאן מתוקף היותנו בנים ששבו לגבולם. נמשיך לבנות ולהיבנות בבית אל ובכל מקום אחר ביהודה ושומרון עם חותמת של האיחוד האירופי וגם בלעדיה".

מוקדם יותר גינו באיחוד האירופי את אישורי הבניה ביהודה ושומרון וטענו  כי "כל פעילות בהתנחלויות אינה חוקית תחת החוק הבינלאומי. דרשנו הבהרות מהרשויות בישראל והעברנו את המסר: הציפיות שלנו הן שבישראל ישקלו מחדש את ההחלטות הללו, שהן גורליות עבור המאמצים להסכם שלום משמעותי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן