תיק דומא: ביהמ"ש פסל את הודאות הנאשמים שנגבו בעינויים

הנאשמים טענו כי ההודאות שנגבו לאחר שעברו עינויים מצד אנשי השב"כ אינן קבילות ולכן יש לפסול אותן, בעוד המדינה טענה כי הן נגבו כחוק. ביהמ"ש קבע כי שאר ההודאות תקפות. סנגורו של אחד הנאשמים: "החשש מעינויים - הסיבה היחידה שבגללה המשיך להודות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/18 14:41 ו בתמוז התשעח

תיק דומא: ביהמ"ש פסל את הודאות הנאשמים שנגבו בעינויים
בית משפחת דוואבשה השרוף בדומא, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד פסל היום (ג') את הודאות הנאשמים בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא שהתקבלו לאחר הפעלת "אמצעים מיוחדים", וקבע שהן אינן קבילות. עם זאת נקבע כי שאר ההודאות שהתקבלו תקפות.

הנאשמים, עמירם בן אוליאל וקטין ששמו אסור בפרסום, טענו כי ההודאות שנגבו בעקבות הפעלת עינויים מצד אנשי השב"כ במהלך חקירותיהם אינן קבילות ויש לפסול אותן. מנגד, המדינה טענה כי ההודאות נגבו כחוק.

עורך הדין יצחק בם אחד, מסנגוריו של עמירם בן אוליאל, אמר לאחר החלטת בית המשפט כי "ברור שהשב"כ גרם כאב פיזי וסבל לנחקר על מנת לגרום לו להודות. שיטת משפט המכבדת את כבוד האדם אינה יכולה להשלים עם קבלת הודאות שנגבו בעקבות גרימת סבל פיזי מכוון כראיות במשפט. החשש מפני המשך העינויים היה הטעם היחיד שמחמתו המשיך הנחקר להודות בין הסבבים של עינויים".

טרם הכניסה לאולם בית המשפט אמר עו"ד איתמר בן גביר, ששימש כסנגורו של עמירם בן אוליאל בעת החקירות ומי שהיום מהווה עד הגנה מרכזי, כי "עמירם בדיוק עלה ממרתפי העינויים, חמש דקות אחר כך פגשתי אותו והמחזה היה קשה.

לדבריו, "במקום בחור חזק, בחור בריא מאוד, פגשתי שבר כלי. אדם שרעד, שיילל, שאמר לי 'טוב מותי מחיי'. פגשתי אדם שהשב"כ הפכו לצל אדם. כל הודאה שהקבלה מהדברים של עמירם, היא לא אמיתית, לא נכונה ולא מוסרית".