ביה"ד הרבני קבע: מערכת יחסים בין שתי נשים לא תיחשב כבגידה

בית הדין הרבני החליט כי אישה שקיימה יחסים עם אישה אחרת, נוכח חוסר התייחסותו של בעלה, לא תהווה עילה לפגיעה ממונית בהליך הגירושין

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/19 10:15 כט באדר א'

ביה"ד הרבני קבע: מערכת יחסים בין שתי נשים לא תיחשב כבגידה
אילוסטרציה, גירושין, צילום: shutterstock

בית הדין הרבני קבע באופן תקדימי ונדיר כי מערכת יחסים בין שתי נשים לא תיחשב כבגידה ולא תהווה עילה לאובדן כתובתה או לפגיעה ממונית של אישה נשואה בהליך גירושין.

לפתחו של בית הדיו הגיע בקשה לגירושין לאחר שנודע לבעל כי אשתו מקיימת יחסים עם אישה אחרת. אולם, האישה החלה לפתח את יחסיה עם בת זוגה נוכח חוסר ההתייחסות של הבעל, ועל כן קבע בית הדין כי אין מקום להענישה.

במשך שנות הנישואין הלכה האישה אחרי בעלה בעיניים עצומות. על מנת שזה יוכל לממש פוטנציאל השתכרותו, עקרו השניים מישראל לטובת שנים ארוכות בארה"ב- שם למד, עבד והתפתח.

מבודדת ממשפחתה ומחבריה ובזמן שהבעל משקיע כל מרצו בעבודתו, גידלה האישה 3 ילדים משותפים בניכר, אך חיכתה כל העת לשוב ולהתגורר בישראל. המשפחה אכן חזרה לישראל, הקטינים פרחו, לבעל הייתה משרה נחשקת והאישה אף היא עבדה ומצאה את מקומה, הכל היה על מי מנוחות עד שבחלוף מספר שנים בודדות, קיבל הבעל שוב הצעת עבודה אטרקטיבית, הפעם באירופה.
האישה, ששמעה לכל מוצא פיו של בעלה, הסכימה לעקור שוב מהארץ בעבורו. בעוד שהבעל החל עבודתו באירופה, האישה החלה בהכנות מעבר המשפחה בעקבותיו. אלא משמועד המעבר הלך וקרב הבינה האישה כי היא אינה מסוגלת לעזוב שוב את סביבתה ומשפחתה. מששיתפה האישה את בעלה בתחושותיה, זכתה לכתף קרה.

האישה ניסתה לשכנע את הבעל למצוא פתרון ולדבר אל ליבו, אך הבעל פעל בשיטת "פאסיב אגרסיב" , התעלם מתחנוניה ואיים בגירושין. מיואשת ועצובה מצאה נחמה בזרועות חברתה, שהייתה לה לאוזן קשבת ולכתף תומכת בתקופה הקשה והיא החלה מפתחת רגשות ויחסים אינטימיים עימה.
האישה התוודתה בפני בעלה אודות מערכת היחסים שפיתחה. וכתגובה הבעל שב לישראל והגיש תביעת גירושין כנגד האישה. הבעל טען כי האישה בגדה בו, ואין רימתה אותו, כי בעטיה הפסיד חוזה העסקה של מיליונים, וכי גרמה לו לנזקים כלכליים לרב ועל כן ביקש כי ייפסקו לטובתו פיצויים וכי רכושם של הצדדים יחולק באופן בלתי שוויוני, כמובן שבשל בגידתה לכאורה ביקש הבעל כי תאבד זכויותיה בכתובתה.

לאחר דיוני הוכחות וחקירות הצדדים יצא תחת ידיו של בית הדין הרבני פסק דין הקובע כי אישה המנהלת מערכת יחסים עם בת מינה מחוץ לנישואין- אינה מפסידה כתובתה או תנאי כתובתה. כמו כן נקבע כי לא הוכח כי האישה ניהלה רומן ארוך ומתמשך כטענת הבעל וכי אין מקום לבצע חלוקה לא שוויונית של רכוש הצדדים ובנוסף אין מקום לפסוק פיצויי גירושין הנפסקים במקרים נדירים ביותר. אם לא די בכך ביה"ד פסק מזונות ילדים ואף חייב את הבעל באימוני כושר אישיים לקטינה. 

עוה״ד איימי בכור בוני שייצגה את האישה מוסרת בתגובה: "אני שמחה מאד לראות שבית הדין הרבני השכיל לראות כי מדובר באשה שנתנה את מיטב שנותיה לנישואין. והיא איננה אשמה בפירוק המשפחה. כמו גם הכיר בזה שההתאהבות באשה אחרת אינה לא מעלה ומורידה מזכויותיה הממוניות".