גנץ לבג"צ: מבקש לדחות את מועד ההחלטה על חוק הגיוס

שר הביטחון מבקש מבג"צ, בהסכמת ראש הממשלה, לדחות את מועד ההחלטה על חוק הגיוס לאמצע חודש ספטמבר. לפיד בתגובה: "מעציב מאוד לראות רמטכ"ל לשעבר נכנע לדרישות החרדים בעניין הגיוס לצה"ל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/06/20 11:47 יז בסיון התשפ

גנץ לבג"צ: מבקש לדחות את מועד ההחלטה על חוק הגיוס
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בדרך לעימות גדול בין הקואליציה לאופוזיציה. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, פנה היום לבג"צ וביקש לדחות את מועד ההחלטה על חוק הגיוס לחודש ספטמבר. כך דיווחה הכתבת דפנה ליאל. גנץ מבקש זמן נוסף בכדי לנסח שוב את חוק הגיוס, שכן, החוק אמור היה לעבור עד ה-16.6. אם גנץ לא היה פונה לבג"צ להארכה, הוא היה חייב לחוקק כבר עכשיו את חוק הגיוס החדש בנוסח שהוסכם עם החרדים.

הבקשה של גנץ נשלחה על דעתו ובהסכמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך נכתב בפנייה: "בהתאם לבקשת ראש המשלה החליפי ושר הביטחון, ועל דעת ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה, מתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע כי מועד פקיעת פרק ג'1 לחוק שירות בטחון יידחה פעם נוספת - עד ליום 16.9.20 - קרי, עד תום שלושה חודשים מהמועד שנקבע בהחלטת בית המשפט הנכבד מיום 9.1.20 לפקיעתו של פרק ג'1 לחוק שירות ביטחון".

ח"כ יאיר לפיד בתגובה לבגשת גנץ: "זה מעציב מאוד לראות רמטכ"ל לשעבר מבקש מהמדינה זמן כדי לנסות להסביר למה הוא נכנע לדרישות החרדים בעניין הגיוס לצה"ל. השוויון בנטל ייקבר קבורת חמור. רק הפראיירים ימשיכו לשרת וכל זה בחסות שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי".

לירמן מסר בתגובה: "ביום שהחוק להשתמטות משירות צבאי יובא להצבעה בכנסת - "ישראל ביתנו" תגיש בג"ץ. במקביל הגשתי לאחרונה הצעת חוק שירות צבאי לכל צעיר המגיע לגיל 18".