השתפר מצב הקצין שנפצע מירי באימון: "לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח"

צה"ל פרסם את ממצאי התחקיר הראשוני של התקרית, בה נפצע באורח קשה במהלך אימון סא"ל אביחי מור-יוסף. במקביל, ביקר מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים אצל מור יוסף המאושפז בבית החולים: "כולנו איתך"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/06/20 22:36 יב בסיון התשפ

השתפר מצב הקצין שנפצע מירי באימון: "לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח"
חיילי צה"ל באימון. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מצבו של קצין צה"ל שנפצע אמש באורח קשה אתמול (ד') כתוצאה מירי במהלך אימון צבאי השתפר לאחר טיפול רפואי. פציעתו מוגדרת עתה באורח בינוני. 

תאונת אימונים בצאלים: קצין בדרגת סא"ל נפצע קשה מירי של קצין אחר

מפקד קורס מפקדי הפלוגות והגדודים, תא"ל גל שוחמי, ביצע במהלך היום (ה') תחקיר ראשוני ממנו עולה כי במהלך תרגיל פלוגתי רטוב, כחלק מסדרת האש של קורס מפקדי פלוגות, מנהל התרגיל (מפקד צוות בקורס), סא"ל אביחי מור-יוסף, נפגע מירי לוחם צה"ל מתרגל. הפגיעה אירעה כאשר חצה קו ירי ללא תיאום עם הכוח שביצע ירי מתוך המבנים. נסיבות אי התיאום נמצאות בבדיקה.

התרגיל נעצר באופן מיידי, והפצוע קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ומשם פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. ממסקנות התחקיר עולה כי לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח אשר ביצע את הירי מהמבנה. 

חיילים באימון

חיילים באימון. ארכיוןצילום: פליקר צה"ל

תא"ל שוחמי סיכם את התחקיר הראשוני וציין כי נכון לעת הזו ובהתחשב בכך שהתחקיר התקיים ללא הקצין שנפצע עולה כי חציית מנהל התרגיל את קו התאום היא הגורם הישיר אשר גרם לתאונה. עובדות אלו יבוררו בהמשך עם הקצין ברגע שיחלים. עד כה עלה כי ההכנות לאימון היו תקינות ואף מחמירות כנדרש באימונים מסוג זה וכי הכוח ובעלי התפקידים היו כשירים לביצוע תפקידם.

מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף דן גולדפוס. הצוות יכלול אנשי מקצוע מגופים שונים בתחומי האימונים, ניהול תרגילים והבטיחות בפרט. 
כמו כן, הוחלט כי ביום ראשון הקרוב יתקיים עוצר אימונים כללי ויבוצע יום למידה בכלל היחידות בצה"ל לטובת חידוד נהלי הבטיחות. החרגות יאושרו באופן פרטני. חקירת מצ״ח והתחקיר המבצעי נמשכים.

האלופים ביקרו את הקצין הפצוע

במקביל לתחקיר, ביקר היום מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך את סגן-אלוף אביחי מור יוסף, מפקד בקורס מפקדי פלוגות וגדודים שנפצע באורח קשה אמש (ד') כתוצאה מירי במהלך אימון צבאי בקורס, בבית החולים ״סורוקה״. אל הביקור הצטרף אלוף-משנה שי סימן טוב.

האלוף דרש לשלומו של מור -יוסף והם שוחחו על האירוע. מור-יוסף אמר לאלוף שהוא מתאושש ומתחזק מפציעתו, ושדאגתם של משפחתו, מפקדיו, עמיתיו ופקודיו מחזקת אותו מאוד. סגן-אלוף אביחי הוסיף כי הוא מקווה שיוכל לחזור לאימונים בהקדם.

אלוף מוטי ברוך

אלוף מוטי ברוךצילום: דובר צה"ל

ברוך אמר למור יוסף שהוא שמח לראות שמצבו משתפר, והוסיף כי האירוע יתוחקר, וצה"ל יפיק את הלקחים על מנת לפעול ולמגר תאונות אימונים נוספות בעתיד, והוסיף: "אנחנו פה איתך, לאורך כל הדרך".

מפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי, אל"מ שי סימן טוב, שנפצע במהלך מבצע "צוק איתן" ונכח בביקור עודד את מור-יוסף וסיפר לו שבמיטת המטופל בה שוכב, הוא שכב לפני כשש שנים כשנפצע. מדבריו: "הגעתי היום כדי להראות לך, שעל אף כל משבר, יחד, באמצעות המשפחה, המפקדים והפקודים, אפשר וניתן למצוא את הכוחות להשתקם ולחזור לתרום ולהיתרם למען ביטחון מדינת ישראל".