בג"ץ דחה את העתירה: גופת המחבל לא תוחזר למשפחתו

בג"ץ דחה את עתירת משפחת המחבל שרצח את יותם עובדיה ז"ל להשבת גופתו למשפחה. אלמנתו: "אני ניצבת כאן לפניכם ורוצה להביע את כאבי, כעסי והתנגדותי המוחלטת לשחרור הגופה והחזרתה למשפחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 10:00 ב בסיון התשפ

בג"ץ דחה את העתירה: גופת המחבל לא תוחזר למשפחתו
יותם עובדיה הי"ד עם רעייתו טל, צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט העליון דן היום (ב') בעתירת משפחת המחבל מחמד טארק אבראהים דאר יוסף מהכפר כובר שביקשה להחזיר לחיקה את גופתו לאחר שרצח לפני כשנתיים בליל ט"ו באב את יותם עובדיה הי"ד בפיגוע רצחני בישוב אדם. בסיום הדיון דחו השופטים את העתירה, וגופת המחבל לא תוחזר למשפחתו.

טל תהל עובדיה, אלמנתו של יותם ז"ל החברה בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה ע"י תנעות "אם תרצו" הגיעה לדיון יחד עם בני משפחה, חברי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ופעילים ציוניים רבים שבאו להשמיע קול זעקה נגד שחרור של גופת המחבל.

שופט העליון מני מזוז אמר בדיון כי "חייב להיות קשר רציונלי בין הפעולה של החזקת גופה לבין תכלית של מו"מ להחזרת חללים ישראלים". בתגובה אמר נציג המדינה בדיון כי הגופה נדרשת לצורך המו"מ לשחרור גופות החיילים המוחזקות בידי חמאס, וסירב לפרט מעבר לכך.

לאחר ההחלטה אמרה טל תהל עובדיה: "הצדק יצא לאור רק חבל שהוא נעשה מאוחר מידי. לא יעלה על הדעת שבית המשפט ישמש חממה לרוצחים שפלים ויאפשר להם להגיש עתירות הזויות מעין אלה. הגיע הזמן שבית המשפט יעזור ביצירת הרתעה אמיתית נגד הטרור ולא יתערב במדיניותה הביטחונית של מדינת ישראל. אני קוראת לראשי המדינה לסלק את משפחת המחבל לעזה. מי שגידל בביתו בן עוולה שהשתייך לחמאס  ראוי שיוגלה לאלתר מהארץ שלנו. דם יהודי אינו הפקר".

משפחת עובדיה בבית המשפט

משפחת עובדיה בבית המשפטצילום: אם תרצו

עם הכניסה לדיון אמרה: "מאז אותו לילה ארור, החיים שלי ושל ילדיי לא אותם חיים. הבן הגדול היה בן שנתיים וחצי והבן הקטן היה בן חצי שנה. ילדיי יגדלו להכיר את אבא שלהם, שאהב אותם כל כך ועשה בשבילם הכל, רק דרך סיפורים של אנשים אחרים ושלי.

"אנחנו נושאים את הצלקת הזוועתית הזאת איתנו לכל מקום. הימים הם לא ימים והלילות הם לא לילות.
מוחמד טארק יוסף רצח באכזריות את בעלי ואב ילדיי, יותם, ככה סתם רק על שום היותו יהודי. אני ניצבת כאן לפניכם ורוצה להביע את כאבי, כעסי והתנגדותי המוחלטת לשחרור הגופה והחזרתה למשפחתו, וכן גם על עצם האפשרות שנותנים למשפחה של מחבל לבקש את הגופה של רוצח בעלי.  התנגדותי המוחלטת נובעת גם מעצם כאבי האישי וגם מהיבטים נוספים חשובים אף יותר ממני הקטנה - היבטים של האינטרסים החשובים למדינה שתפקידה להגן על אזרחיה. איבוד ההרתעה מול המחבלים. מהווה עידוד למעשה טרור נוספים.

"אני לא יכולה לדמיין כי לאותו שפל תתקיים הלוויה המונית שתייצר קרקע פוריה להסתה. המחבל כמובן יקבל תואר "שהיד" ובלוויה יחולקו סוכריות וממתקים כאשר "החתן" הוא השהיד מוחמד טארק יוסף. המילה "חתן" הוזכרה לא אחת ע"י הורים ובני משפחה של "שהידים" במהלך השנים.
אני פה כדי ששר הביטחון גנץ והרכב השופטים יקום מתרדמתו. אי אפשר שימשיכו לרצוח את אזרחינו ואתם לא תוציאו הגה".

מתנועת "אם תרצו" אשר מלווה את טל תהל עובדיה החברה בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות נמסר: "קיום הדיון בבג"ץ בנושא החזרת גופת מחבל היא התערבות חמורה במדיניות המלחמה בטרור של ממשלת ישראל. אין לשופטי בג"ץ שום סמכות להתערב בנושא הזה. כשם שהשופטים לא התערבו עד היום בשום נושא שהם כן תמכו בו כמו עסקאות בנוגע להחזרת מחבלים חיים, גירוש יהודים מביתם או העברת כספים לרש"פ כך עליהם לנהוג גם בעתירה זו. לצערנו, שופטי בג"צ מתנהלים כפוליטיקאים בעלי מדיניות של איפה ואיפה ואין לסמוך עליהם בכל הקשור למדיניות המלחמה בטרור.
הגיע הזמן שנבחרי הציבור וראשי מערכת הביטחון יתחילו להעמיד את שופטי בג"ץ על טעותם ובפה מלא יאמרו להם כי אין להם סמכות לדון בעניינים אלה".