חודשו המגעים עם חמאס בעניין חילופי שבויים

גורמים פלסטיניים מדווחים שבין ישראל לחמאס מתנהל דיון לקים עסקה בין הצדדים. אמו של אברה מנגיסטו: "בקושי מדברים איתי ומעדכנים אותי אם באמת קורה משהו רציני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/20 23:47 כא בניסן התשפ

חודשו המגעים עם חמאס בעניין חילופי שבויים
צילום: באדיבות המשפחות

לאחר שיצאה בשבוע שעבר משלחת של חמאס לקהיר, על מנת לבקש ממנה לנהל עסקת החלפת שבויים עם ישראל. גורמים פלסטיניים מדווחים, כי אכן החלו להתקיים דיונים בנושא בין ישראל לחמאס. בעסקה נמצאים רבים מהאסירים ששוחררו בעסקת גלעד שליט ונכלאו מחדש בידי ישראל. על פי יחיא סינוואר, מנהיג החמאס, הבטיח לאותם אסירים כי ידאג לשחרורם.

מי שלא ידעה מקיום הדיונים היא ארגנש, אימו של אברה מנגיסטו, שנמצא בידי חמאס כבר קרוב ל-6 שנים. לדבריה לחדשות 12: "תקופה ארוכה שאף אחד לא דיבר איתי. אני רק בוכה כל הזמן. החג הזה היה הרבה יותר קשה, לא כל ילדי יכלו לבוא אלי. חשבתי כל הזמן על אברה, ורק בכיתי". עוד הוסיפה האם פניה אישית לראש הממשלה: "ביבי לאן נעלמת לי. אני זוכרת שבכל הפגישות המעטות שהיו לנו אמרת לי 'אברה הוא כמו הבן שלי'. אמרת לי שתחזיר אותו הביתה, אמרת לי שאברה חי. ביקשתי ממך אות חיים, תמונה, משהו. ביבי אני יודעת שאתה שומר על המדינה, אתה הגיבור שלי. בבקשה תחזיר לי את הילד שלי הביתה".

עוד אמרה בכאב: "בקושי מדברים איתי ומעדכנים אותי אם באמת קורה משהו רציני, רק כשעיתונאים מתקשרים אלי פה ושם - רק אז אני מבינה שקורה משהו, חוץ מזה כלום. אני רק יודעת לומר בוודאות דבר אחד - ביבי החזיק את הידיים שלי בידיים שלו חזק והבטיח לי שיחזיר את אברה הביתה. זה הדבר היחיד שכל הזמן נותן לי תקווה להמשיך לחיות, לפעמים גם התקווה הזאת מתרסקת לי כשאני יושבת לבדי בלילה בחדרו של אברה ובוכה".