בשל הקורונה: יוקדם המענק למשרתי מילואים

לצד ביטול אימונים וצמצום שירות המילואים לצרכים החיוניים בלבד, בצה"ל, בשיתוף משרדי האוצר והביטחון, מקדימים את המענק לחיילי המילואים ששירתו בשנה זו, והוא יגיע בשבוע הבא, עוד לפני פסח

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/03/20 20:54 כז באדר התשפ

בשל הקורונה: יוקדם המענק למשרתי מילואים
חיילי מילואים. אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

צה"ל, משרד הביטחון ומשרד האוצר יוצאים בצעד משותף להקדמת מתן תגמולי המילואים לתאריך ה-1 באפריל 2020, ז' בניסן, טרם חג הפסח. 

עם התעצמות התפשטות נגיף הקורונה בשבוע האחרון ובמסגרת הנחיות משרד הבריאות לצמצום התפשטות הנגיף, בוצעו בצה"ל מספר פעולות שמשפיעות על מערך המילואים: צומצמו היקפי השירות הפעיל במערך המילואים בצה"ל, בוטלו משימות לא חיוניות ולא מבצעיות, בוטלו אימונים וצומצמו תעסוקות מבצעיות. לצד זאת, בוצע גיוס משרתי מילואים לסיוע במאמץ הלאומי. 

לאור הנחיות אלו וברקע נתוני אחוזי משרתי המילואים הנמצאים בחל"ת ממקום העבודה, חוק המילואים תשס"ח - 2008, קובע כי חייל מילואים זכאי לתגמולים בשל שירות המילואים שביצע, וזאת במטרה להוקיר את חיילי המילואים המבצעים שירות מילואים פעיל וארוך בצה"ל.  

הימים שיימנו לצורך בדיקת הזכאות לכלל התגמולים יהיו על בסיס שנה קלנדרית. התגמולים משולמים בכל שנה ישירות לחשבון הבנק האישי של כל משרת מילואים.

מדובר צה"ל נמסר כי בצעד זה צה"ל מצדיע, מעריך ומוקיר את מערך המילואים על השליחות, רוח ההתנדבות ותרומתו לביטחון מדינת ישראל.