הוואקף סירב לבקשת ישראל לצמצם את מספר המתפללים בהר הבית

גורמים רשמיים בישראל פנו לוואקף, בבקשה לצמצם את מספר המתפללים ביום שישי בהר הבית, בשל החשש להתפשטות הקורונה, ונענו בשלילה: "לישראל אין סמכות להגביל את מספר המתפללים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 21:59 ט באדר התשפ

הוואקף סירב לבקשת ישראל לצמצם את מספר המתפללים בהר הבית
מתפללים מוסלמים בהר הבית. ארכיון, צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

הר הבית בידינו? מסתבר שלא ממש. על פי דיווח הערב ב'כאן 11', גורמים רשמיים בישראל פנו לוואקף המוסלמי, המופקד על הר הבית, בבקשה לצמצם את מספר המתפללים בתפילות יום שישי, מחר, בשל החשש להתפשטות הקורונה.

בוואקף השיבו בשלילה לבקשה, וגורם בכיר בוואקף אמר ל'כאן' כי אין אפשרות לצמצם את מספר המתפללים בהר, ולא למנוע מהם להגיע להתפלל. לדבריו, לישראל אין סמכות להגביל את מספר המתפללים, וטען כי צעד שכזה "עלול להוביל להשלכות דרמטיות".

בוואקף הוציאו הנחיות מיוחדות למגיעים להתפלל בהר הבית מחר, כמו שטיפת ידיים בסבון, התעטשות לתוך המרפק או לטישו, וכן הורו לפנות למרפאה בהר הבית, אם אחד המתפללים חש ברע. הוראה נוספת של הוואקף, אירונית במיוחד, מנחה את המתפללים "להימנע ככל האפשר מהתקבצויות", שכמובן לא אפשרית לקיום בצפיפות בהר הבית בתפילות יום שישי.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן