איזנקוט על נתניהו: "התקבלו החלטות נכונות"

הרמטכ"ל לשעבר על ההתבטאויות של ראש הממשלה ושר הביטחון לאחרונה: "רצוי יהיה לשמור על מדיניות עמימות, גם כשהדימוי של מפקד כזה או אחר או מנהיג כזה או אחר נפגע"

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 25/02/20 21:33 ל בשבט התשפ

איזנקוט על נתניהו: "התקבלו החלטות נכונות"
גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

רא"ל במיל' גדי איזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר, התייחס הערב (ג') בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה למצב בעזה, "אני לא שייך לצד פוליטי ואני מביע את דעתי המקצועית, מי שחושב שבטרור אפשר להילחם בסיסמאות או רק בכוח טועה טעות מרה, המחשבה שככל שלהם יהיה רע יותר לנו יהיה טוב יותר היא מחשבה מופרכת שתנציח את המציאות הכאוטית לשנים רבות קדימה."

בהתייחס לפרשת אלאור עזריה אמר איזנקוט: "ראיתי בניסיון של פוליטיקאים להתערב בתוך המעשה הצבאי כדבר חמור שפגע בצה"ל ופגע בי, שזה דבר משני, ואני שמח שזה לא פגע בתפקוד של צה"ל".

במענה לשאלה האם לממשלת ישראל יש אסטרטגיה בעניין עזה אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אני חושב שהמחשבה ליצור בידול בין עזה לאיו"ש יצרה מציאות שבו השיג ושיח היה עם חמאס והרשות הפלסטינית שגם בחרה לקחת צד נדחקה לפינה. אני חושב שבאה תכנית עסקת המאה וראתה את הזירה הפלסטינית בכללותה ושמה איזשהו כיון חדש להיום שאחרי בניסיון להסדרה אסטרטגית וזה ייקח הרבה מאוד זמן.
מי שמציע תשובות פלא והוא יפעיל את הכוח ויעשה סיכולים ממוקדים והבעיה תיגמר, צריך להסתכל על ההיסטוריה שלנו ולראות שהטרור לצערנו הרב היא תופעה שמלווה את מדינת ישראל מאז הקמתה, וצריך להתמודד איתה ברמה המקצועית בנחישות, באומץ וגם לשמור על הדמות שלנו כצבא וכחברה.

נתניהו ואיזנקוט

נתניהו ואיזנקוטצילום: פלאש 90

בתשובה לשאלה מה חשב על האמירות שנשמעו לאחרונה, ביניהן של ראש הממשלה נתניהו ושל שר הביטחון בנט, כי "אנחנו מכינים הפתעה לחמאס", ושל שר הביטחון לשעבר ליברמן כי "ראש המוסד ביקר אצל הקטארים יחד עם אלוף פיקוד דרום, הרצי הלוי" ענה: "תראה, אני מבין את הצורך הפוליטי-מנהיגותי לתת תשובות לאזרחים, להגיד שיש דברים שנעשים.
אבל אני חושב שככלל רצוי יהיה לשמור על מדיניות עמימות עם כל הפיתוי לבוא ולומר אנחנו עושים דברים רציניים מאוד. גם כשהדימוי של מפקד כזה או אחר או מנהיג כזה או אחר נפגע, לראות את טובת העניין ולהאמין שאתה עושה את הדבר הנכון לביטחון ישראל ובסופו של יום לא להתרגש יותר מידי מאמירה כזאת או אחרת, או מכותרות כזו או אחרת. זה מתאזן שנעשים הדברים הנכונים והאמיתיים לאורך זמן."

כשנשאל אם תהליך קבלת ההחלטות של נתניהו מולו היה נקי, השיב איזנקוט כי "אני חושב שזה חובה מקצועית קודם כל לאמת וגם לאזרחי המדינה. לומר שבסוגיות הביטחוניות של מדינת ישראל אני מצאתי קשב רב, עשייה של הדבר הנכון ואני ציינתי את האישור להילחם נגד ההתבססות האירנית, האישור ללכת למבצע מגן צפוני שהיו לו גם סכנות להסלמה בזירה הצפונית, והיו לא מעט מתנגדים גם בתוך הצבא וגם מחוץ לצבא, במציאות שהייתה ביהודה ושומרון עם התלהמות כללית על לעשות סגרים וכתרים.
אני חושב שבסופו של יום ממשלת ישראל קיבלה את ההחלטות הנכונות ואני ראיתי בזה חובה מקצועית אין בה אמירה פוליטית או מחויבות אישית שלי למישהו אחר, אלא להגיד את הדברים כהוותים, והדברים שאני ראיתי כרמטכ"ל, וכשעסקנו מעבר לפיקנטריה החוצה בסוגיות הביטחונית. אני חושב שזה נלקח בכובד ראש ובסופו של יום התקבלו החלטות נכונות לטובת הבטחון הלאומי של מדינת ישראל."