יעלון מאשים: "לא הולכים להסדרה אחרי שמשלמים פרוטקשן לחמאס"

מספר 3 ברשימת כחול לבן מותח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לאור מאמצי ההסדרה מול חמאס ועל רקע ההסלמה המתחדשת בדרום. "ככה לא משקמים הרתעה, ככה שוחקים הרתעה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/02/20 07:39 כט בשבט התשפ

יעלון מאשים: "לא הולכים להסדרה אחרי שמשלמים פרוטקשן לחמאס"
יעלון. שולח אצבע מאשימה לנתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

חבר הכנסת משה יעלון (כחול לבן) מתייחס היום (ב') להסלמה בדרום ומפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי יעלון, ישראל לא היתה צריכה לפעול להסדרה מול חמאס לאחר ששילמה לארגון הטרור "פרטוקשן" כלשונו. "מה שקרה בשנתיים האחרונות זה רפיסות של מדינת ישראל משיקולי בחירות. המדיניות מול עזה צריכה להיות של מקלות והמקל צריך להיות גדול".

עוד הוסיף שר הביטחון לשעבר כי "לא הולכים להסדרה אחרי שמשלמים פרוטקשן לחמאס. ככה לא משקמים הרתעה, ככה שוחקים הרתעה". עוד קודם לכן גם סגן שר הביטחון, חבר הכנסת אבי דיכטר התייחס למצב ואמר "התקיפה בסוריה על אתרי הג'יהאד נועדה להעביר מסר ברור שאם הוא יתקוף נתקוף אותו חזרה בכל מקום", אמר דיכטר והוסיף, "יש לנו מלחמה עקובה מדם עם הארגון לאורך שנים. גם חמאס רוצה לייצר טרור אבל הוא מנהל את עזה ומבין את ההשלכות". את הדברים אמר הבוקר דיכטר בראיון לרשת ב'.

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן ושר הביטחון לעבר התייחס למתיחות בראיון לכאן 11 וביקש להנמיך את הלהבות: "אין טעם בעוד חילופי מהלומות אם אנחנו לא יודעים לאן אנחנו מובילים בסוף", וגם שלח מסר לשר המכהן, נפתלי בנט - "אני לא הצלחתי ליישם את תפיסת הביטחון שלי בנוגע לרצועת עזה ולכן לקחתי אחריות והתפטרתי מתפקיד שר הביטחון - לא נאחזתי בקרנות המזבח".

עוד בטרם הדברים, הגי'האד האסלאמי לקחו אחריות על ההסלמה הנוכחית ושיגורי עשרות רקטות אמש אל עבר ישובי הדרום. דובר ארגון הטרור אמר: "זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי. האירוע הבוקר (אמש, מ.ס) וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור (מחבל הג’יהאד) חייבו תגובה וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני". בהמשך הוסיפו בארגון כי הסבב הנוכחי נועד להחזיר על "פשעה" של ישראל נגד מוחמד אל-נאעם.

בתוך כך, בצד הישראלי לא שקטן על השמרים וביצעו תקיפות נרחבות הן בסוריה והן בעזה. על פי הדיווחים, מטוסי קרב של צה"ל תקפו במשך הלילה יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי דרומית לעיר דמשק שבסוריה, וכן עשרות יעדים ברחבי רצועת עזה. עוד עולה מהדיווחים כי בתקיפות השונות נהרגו שני מחבלים.