צה"ל: הירי בשוטר הפלסטיני - שגיאה מבצעית

בצה"ל העבירו מסר לרשות כי השוטר נהרג בשוגג, במטרה להמשיך ולשמר את התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית. גורמים בכירים ברשות טוענים מנגד כי התיאום הביטחוני ירד למינימום

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/20 21:02 יא בשבט התשפ

צה"ל: הירי בשוטר הפלסטיני - שגיאה מבצעית
שוטרים פלסטיניים. ארכיון, צילום: Wisam Hashlamoun, flash 90

במהלך העימותים אמש (ד') בג'נין, נהרגו שני אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, לאחר שנפגעו מירי של כוחות הביטחון. הערב העבירו בצה"ל מסר לרשות הפלסטינית כי אחד השוטרים נהרג בשוגג, בעקבות "טעות מבצעית".

הסיבה שהמסר הועבר לרשות היא הרצון בישראל להמשיך ולשמר את התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית. נזכיר שהעימותים בג'נין אירעו בעקבות הגעת חיילי צה"ל להרוס את בית המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח. במהלך העימותים נהרג צוער נוסף במנגנוני הביטחון, אך בישראל אומרים כי הוא השתתף בהשלכת המטענים לעבר חיילי צה"ל.

ב'כאן 11' צוטטו הערב בכירים פלסטיניים שטענו כי התיאום הביטחוני עם ישראל צומצם, כאשר חלקם אומרים כי הורד "לצורתו הפורמלית המינימלית" ולא מעבר לכך. עוד נאמר מפי המקורות הפלסטיניים כי המנגנונים כלל לא פעילים במצוד אחר המחבלים, אירוע שבדרך כלל נעשה בשיתוף פעולה עם צה"ל.

מושל העיר ג'נין, אכרם רג'וב, האשים היום בראיון לרשת ב' את צה"ל בגזענות ובאחריות למהומות: "יש מתח גבוה בעיר. זו התוצאה מההתנהגות הגזענית של כוחות צה"ל באזור. המתח יתגבר, אף אחד לא יכול להרגיע אנשים שהורסים להם את הבתים".