בוקר מתוח: המשטרה פיזרה הפגנה בהר הבית, ונערכת להסלמה

שוטרים פיזרו תהלוכה בהר הבית, שהחלה בסוף תפילות הבוקר של יום שישי, ובמהלכה נקראו קריאות לאומניות. כוחות הביטחון נערכים לקראת סיום התפילות במסגדים בהר וברחבי יהודה ושומרון, מחשש להסלמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/20 09:37 ה בשבט התשפ

בוקר מתוח: המשטרה פיזרה הפגנה בהר הבית, ונערכת להסלמה
התפרעויות בהר הבית. ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הסלמה או חששות שווא? ברחבי יהודה ושומרון ובהר הבית נערכים הבוקר (ו') כוחות משטרה, מג"ב וצה"ל בכוחות מתוגברים, מחשש להתפרצויות אלימות בסיומן של תפילות יום השישי במסגדים. זאת כתגובה אפשרית לפרסום 'תכנית המאה', של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בהר הבית פוזרה הבוקר הפגנה שיצאה מהמסגד בתום תפילות הבוקר, במהלכה נשמעו קריאות לאומניות פלסטיניות. שוטרים נכנסו למתחם ההר ופיזרו את התהלוכה.

אמש הוכרז 'יום זעם', ברחבי יהודה ושומרון, כתגובה לתכנית טראמפ, אך נרשמו עימותים בודדים והציבור הפלסטיני לא הצטרף למחאות. בצה"ל מתגברים לקראת סוף השבוע כוחות בכל רחבי יהודה ושומרון, מתוך חשש להתפרצויות אלימות.

מקור פלסטיני צוטט  בחדשות 13 ואמר כי ברשות הפלסטינית לא מתכוונים "לשבור את הכלים" ולדחוף לאלימות.. אולם, על פי המקור, אם ישראל תבצע סיפוח - הדבר יוביל ל"שפל חדש שעלול להביא להתפרצות זעם עממית". יש להזכיר את נאומו של אבו מאזן לאחר פרסום התכנית, שקרא "תוציאו את השבאב לרחובות", נאום שפרטיו הוכחשו בידי דובריו של יו"ר הרשות.

שר הביטחון נפתלי בנט אמר אמש: "הנחיתי את כל כוחות צה"ל ביו"ש להיערך להסלמה - כל ניסיון לאתר את ביטחוננו ייתקל בחומה בצורה".