בנט והרמטכ"ל קיימו הערכת מצב מיוחדת ביהודה ושומרון

בעקבות תכנית המאה והחשש לתגובה אלימה מצד הפלסטינים: שר הביטחון נפתלי בנט קיים סיור בגזרת יהודה ושומרון, ביחד עם הרמטכ"ל אביבי. במהלך הסיור קיבל הבנט תמונת מצב עדכנית על הנעשה בגזרה, ועל המשמעויות שבהצגת התכנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/20 14:15 ב בשבט התשפ

בנט והרמטכ"ל קיימו הערכת מצב מיוחדת ביהודה ושומרון
בנט עם הרמטכ"ל כוכבי, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון נפתלי בנט קיים היום (שלישי) סיור בגזרת יהודה ושומרון, ביחד עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, כחלק מהיערכות מערכת הביטחון להצגת תכנית המאה של דונלד טראמפ. הערכת המצב התקיימה בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת איו״ש, תא״ל יניב אלאלוף, וכלל מפקדי החטיבות המרחביות.

שר הבטחון קיבל תמונת מצב עדכנית על הנעשה בגזרה, ועל המשמעויות שבהצגת התכנית. השר הנחה את הכוחות להיערך לתרחיש של הסלמה מיידית בעקבות הצגת התכנית וכן להתססת השטח בהיעדר שיתוף פעולה מצד הרשות.

לאחר הערכת המצב סיכם השר: "מדינת ישראל ניצבת בפני ימים מכריעים של קביעת גבולות הקבע שלה והחלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. אני שומע איומים מהצד הפלסטיני, שום דבר לא ירתיע אותנו. אני מסיים עכשיו הערכת מצב באוגדת איו״ש, פגשתי את כל מפקדי החטיבות – מערכת הביטחון וצה״ל ערוכים לכל תרחיש. ממשלת ישראל צריכה לקבל החלטות ולא להירתע מאיומים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן