משרד הביטחון: פיתחנו נשק יירוט רקטות בעזרת לייזר

משרד הביטחון הודיע כי ישראל פיתחה יכולת מוכחת ליירוט רקטות באמצעות לייזר רב עוצמה. בצה"ל טוענים כי הטכנולוגיה החדשה תביא לשינוי ביכולת ההגנה האווירית. התהליך עד לשימוש סופי ייקח שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 18:23 יא בטבת התשפ

משרד הביטחון: פיתחנו נשק יירוט רקטות בעזרת לייזר
צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

פריצת דרך ישראלית: המינהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות שבמשרד הביטחון חושף היום (ד') שלראשונה פותחה יכולת מוכחת ליירט מטחי רקטות וטילי נ"ט עם לייזר שיופק מחשמל, במחיר של דולרים בודדים ליירוט – ובלי הגבלה. בצה"ל טוענים כי הטכנולוגיה החדשה תביא לשינוי אסטרטגי ביכולת ההגנה האווירית של מדינת ישראל.

בעוד כחצי שנה ייערך ניסוי כולל של היכולת, שיצאה מהמעבדה לבניית מערכת שלמה בתעשיות הביטחוניות רפאל ואלביט, בשדה שדמה שבדרום. לאחר מכן, לקראת סוף השנה, יוצבו משדרי לייזר ראשונים לניסוי ממשי בשטח – בגבול עזה, בתקווה שטבילת האש המבצעית תוכרז מוצלחת. 

בצה"ל מציינים את היתרונות שאמורה להביא עמה הטכנולוגיה החדשה: שימוש רציף בעלות נמוכה, שיפור האפקטיביות של מערכי ההגנה, ניהול יירוטים חכם וצמצום השימוש במיירטים, ופוטנציאל ליירוט של איומים נוספים כדוגמת רחפנים, מזל"טים ובעתיד אף רקטות מדויקות.

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר: ""המוח הישראלי ממשיך להוביל חדשנות פורצת דרך. פרויקט הלייזר יהפוך את מערכת הביטחון לקטלנית, עוצמתית ומתקדמת יותר. מדובר בנדבך משמעותי בביצור ביטחון מדינת ישראל. לצד כלי המלחמה הקיימים, נוסיף חרב של לייזר אל מול האיומים, בצפון ובדרום. אנחנו מתקדמים במלוא התנופה, והמסר הברור: לישראל יכולות כבירות, בהגנה ובהתקפה. לאויבי ישראל מוטב לא לבדוק את הסבלנות והיכולות שלנו".