בנט מצהיר: אנחנו נכנסים למערכה על החלת ריבונות בשטחי C

שר הביטחון דיבר בכנס פורום 'קהלת', והצהיר כי מדיניות הממשלה ביחס לשטחי C השתנתה: "כשר הביטחון אני מכריז שהמדיניות היא ששטחי C הם של מדינת ישראל"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 08/01/20 13:22 יא בטבת התשפ

בנט מצהיר: אנחנו נכנסים למערכה על החלת ריבונות בשטחי C
בנט בכנס פורום קהלת, צילום: אוליביה פיטוסי

שר הביטחון, נפתלי בנט, נאם היום (ד') בכנס של פורום 'קהלת', בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ושגריר ארה"ב בישראל דייויד פרידמן, והצהיר כי מדיניות הממשלה בנושא שטחי C משתנה. בנט הצהיר כי משרדו החל במערכה להחלת הריבונות על שטחי C, ואף חשף כי מינה מנהל למערכה, שזהותו תתפרסם בימים הקרובים.

 "לפני שמונה שנים, באחד הראיונות ב-CNN, המראיינת שאלה אותי למה אנחנו ממשיכים לבנות על אדמה כבושה. ואז שלפתי מטבע מימי בית שני שהיה כתוב עליה "מימי ציון", אמר בנט. "עם אינו יכול להיות כובש בארצו. זאת עובדה היסטורית שלא נקבעה לראשונה בהצהרת פומפאו, ההצהרה חשפה את העובדה הידועה ממילא. את העובדה שעם ישראל החל את חייו בארץ ישראל לפני 4000 שנה, כמעט כל העולם המערבי יודע ומכיר זאת. זאת לא רק האמונה שלנו אלה האמונה של כל הדתות. ולכן ההצהרה הזאת היא לא קובעת מציאות אלה חושפת מציאות וקובעת מציאות דיפלומטית. אף אדם זר לא חושף את זכותנו הליבתית על ארץ ישראל".

"המהלך הוא דרמטי, אך יהיה דרמטי רק אם ננצל את המהלך, רק אם נפעל".

"אנחנו יוצאים למערכה ממשית על עתיד שטחי ישראל. זה התחיל לפני חודש ואני מכריז על כך כאן והיום. אני רוצה להסביר, כשר הביטחון אני מכריז שהמדיניות היא ששטחי C הם של מדינת ישראל. לפי הסכמי אוסלו, שטחי C הם שטחים בשליטת ישראל. המדיניות של מדינת ישראל במשך שנים, הייתה לסייע לאותם הערבים לבנות באותם שטחים לא להם.

"לפני חודש, כינסתי ישיבה במשרד הביטחון והסברתי את הדירקטיבה של הדרג המדיני והיא: מדינת ישראל תעשה הכל כדי שהשטחים האלה יהיו שטחי ישראל. מעבר לבניה הטבעית שבנויה בשטח. אני שמח גם לדווח שמינינו מנהל למערכה זו ובימים הקרובים ניידע על זהותו של מנהל המערכה על ניהול שטחי . וכמובן, התיישבות, סור מרע ועשה טוב. אנחנו לא באו"ם, אנחנו מדינת ישראל והאינטרס המדיני שלנו הוא לתפוס וליישב את שטחי ישראל.

"מטרתנו היא שתוך עשור יתגוררו ביו"ש מיליון אזרחים ישראלים, שבתוך מעט זמן נכיל את הריבונות על מלוא שטחי C. לא רק על הישובים, לא רק על גוש כזה או אחר, הדרך היא לפרוץ את החלת הריבונות. מאז 67 לא הכלנו ריבונות על סנטימטר אחד של יו"ש. לוי אשכול החיל את הריבונות על ירושלים, לאף אחד אין ספק שהעיר העתיקה היא חלק מהעם. מנחם בגין ב81 העביר חוק הגולן והחלת סדרי הממשל והמנהל על רמת הגולן ולא היה לנו ספק שרמת הגולן היא חלק ממדינת ישראל, וידידינו, נשיא ארצות הברית, דונלד טרמפ הכריז שגם מבחינת ארה"ב רמת הגולן היא ארץ ישראל.

"אבל זו המשימה לממשלה הקרובה: לפרוץ ולהחיל ריבונות על ירושלים רבתי, מעלה אדומים, גוש עציון, גבעת זאב, בקעת הירדן ועל כל מה שבאמצע".