למרות ירי הרקטות: הסכם ההסדרה מול עזה יעלה לדיון בקבינט

במסגרת ההסכם ישראל תתחייב להגדיל את מספר הסוחרים שנכנסים מעזה, להרחיב את מרחב הדייג ולקדם את פרויקט הנחת צינור גז, והתמורה חמאס התחייב לפעול למניעת ירי הרקטות ולצמצם באופן הדרגתי את 'צעדות השיבה' על הגדר הגבול

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/19 21:53 ל בכסלו התשפ

למרות ירי הרקטות: הסכם ההסדרה מול עזה יעלה לדיון בקבינט
ארכיון: תניהו בישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

למרות הירי המתמשך מרצועת עזה על יישובי הדרום, הסכם ההסדרה מול חמאס יעלה מחר לדיון בקבינט כאשר ראש המועצה לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, יציג בפני השרים את עיקרי הסכם ההסדרה שגובש בתקופה האחרונה בתיווך מצרים, כך דווח הערב (שבת) בחדשות 12. 

מצידה של ישראל מדובר בהקלות אזרחיות ובהן: הגדלת מספר הסוחרים שנכנסים מעזה בכמה פעימות;
הרחבה נוספת של מרחב הדייג; קידום פרויקט הנחת צינור גז והגדלת הסיוע והציוד לבתי חולים; על הפרק גם שאלת אישור כניסת פועלים מעזה - מהלך שהשב"כ מתנגד לו.

בתמורה החמאס התחייב לפעול בצורה מוגברת למנוע את ירי הרקטות ולצמצם באופן הדרגתי את צעדות השיבה על הגדר עד לעצירה מוחלטת.

המגעים להסדרה תפסו תאוצה בעקבות מסרים שהעביר החמאס כי חיסולו של  בכיר הג'יאהד בהא אבו אל עאטה יצר הזדמנות לשינוי אסטרטגי ביחסים עם ישראל. עם זאת בצה"ל מעריכים שהחמאס יתקשה לעצור את הירי והצעידות לחלוטין.

במקביל, שר הביטחון, נפתלי בנט, יביא מחר לאישור הקבינט הקפאה נוספת של כמאה וחמישים מיליון שקל מכספי הרשות הפלסטינית אותם היא מעבירה למשפחות המחבלים שנהרגו או נפצעו בפעילויות טרור נגד ישראלים, בנוסף לכ-650 מיליון שהוקפאו עד כה לאסירים ובני משפחותיהם.