לוחמת וקצין סייבר: אלו מצטייני 'המוסד'

הנשיא ריבלין העניק תעודות הצטיינות ללוחמי ועובדי המוסד, על תפקידיהם השונים בתחומי הלוחמה, המודיעין והסייבר: "כדי להגן על עצמנו בשכונה שבה אנו חיים אין לנו ברירה, עלינו להיות חדים יותר, טובים הרבה יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/19 21:17 כח בכסלו התשפ

לוחמת וקצין סייבר: אלו מצטייני 'המוסד'
הנשיא ריבלין, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וראש המוסד יוסי כהן העניקו הערב (חמישי) תעודות הצטיינות לארבע עובדות ותשעה עובדי המוסד.

הטקס המסורתי התקיים זו השנה העשירית בבית הנשיא, ובמהלכו התקיימה הדלקת נר חמישי של חנוכה. בין המצטיינים להם הוענקו התעודות: לוחמת אשר מובילה לוחמים לפעילויות מורכבות ומסוכנות, תוך לקיחת אחריות אישית לביצוע בטוח ואיכותי, מכשירה דור לוחמות ולוחמים חדש ודואגת להעצמתם תחת פיקודה.

תעודת הצטיינות הוענקה גם ללוחם אשר לקח חלק במבצע מרכזי ומשמעותי וכלל פעילות ייחודית ענפה בחו"ל, כשהוא מבצע את תפקידו תוך השקעה אדירה ושאיפה מתמדת למצוינות. כמו כן, תעודות הצטיינות הוענקו גם לקצינת מודיעין אשר עוסקת במסגרת תפקידה בתחומי ליבה אסטרטגיים, ולמהנדס סייבר אשר לזכותו פיתוח טכנולוגי חדשני פורץ דרך שאפשר לקהילת המודיעין גישה ליעדים חדשים. מצטיין נוסף מייצר פתרונות מחשוב ייחודיים עבור כלל פעילות המוסד בארץ ובחו"ל.

יוסי כהן, ראש המוסד

יוסי כהן, ראש המוסדצילום: פלאש 90, מרים אליסטר

"במילון המוסד לא קיים צמד המילים 'בלתי אפשרי'. אין מקום רחוק מידי, אין אדם שלא ניתן להגיע אליו, ואין דבר הנסתר מעינו. ארגוני הביון הטובים בעולם גאים לעבוד עם המוסד, בשל רוחו, בשל תעוזתכם, אומץ לבכם, בזכות היצירתיות והחוצפה הישראלית", אמר הנשיא בפתח דבריו למצטיינים וביקש להזכיר בדבריו גם את מרסל ניניו ז"ל אשת המופת והלוחם רב הזכויות רפי איתן ז"ל, שהלכו השנה לעולמם.
עוד אמר הנשיא: "המרחק בין הצלחה לכישלון הוא לעיתים כהרף עין. פסיעה מיותרת, חפץ שנשכח, חותם ביולוגי שנותר כעדות במקום. זה מחייב, וזו גם הסיבה לאירוע המיוחד הזה- מהות המוסד היא הצטיינות. כשמדובר במוסד, הצטיינות זה לא מותרות, זוהי השפה היחידה שעמה ניתן לשרוד בעולם הצללים. אתם, הזוכים בפרסי ההצטיינות, מצטייני המצטיינים חיוניים לביטחוננו. אויבינו אורבים לנו, מחכים למצוא כל סדק וחרך להיכנס בו. הם מתוסכלים מכישלונם לפגוע בנו, ולא מפסיקים לחפור ולנבור כדי לתפוס אותנו לא מוכנים.

''כדי להגן על עצמנו בשכונה שבה אנו חיים אין לנו ברירה, עלינו להיות חדים יותר, טובים הרבה יותר. יש לנו אמצעים טכנולוגיים לרוב, כלי נשק מתוחכמים, תוכנות מתקדמות וכלי לוחמת סייבר, אבל בסוף זה האדם. אתם ואתן שניצבים מולם. ללא הסוכן שמצליח להסתנן לאי שם, המפענח שמצליח למצוא את הנקודה, המתכנת שכותב שורות קוד ללא שגיאה, הלוחם הפוגע במקום הנכון, וכורה המידע שדולה מים האינפורמציה פנינה שהופכת למבצע, בלעדיכם, לא היינו יכולים לנצח".

את דבריו חתם הנשיא בהכרת תודה לבני המשפחות שיודעים ולא יודעים, מבינים ולא מבינים וחיים עם הרבה סימני שאלה ואמר: "תודה לכם, תודה על סבלנותכם, תודה לכם על התמיכה הגדולה. עלו והצליחו, חג אורים שמח".

ראש המוסד יוסי כהן אמר למצטיינים: "איראן נמצאת בראש סדר העדיפות של עבודת המוסד. כל פעולתה של איראן בגרעין, בטילאות ארוכת הטווח ומדויקת, ההתפשטות האזורית ותמיכתה בארגוני הטרור מאתגרת את בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה.
עובדי המוסד כולם, אנשי ונשות המבצעים העומדים בחוד העשייה, גופי הטכנולוגיה והמודיעין, הביטחון והלוגיסטיקה לצד העוסקים במשאב האנושי עמלים כאיש אחד כאגרוף אחד להצלחת המשימות. אני מתחייב בשמי ובשם עובדי המוסד כולם שככה נמשיך מתוך דאגה לביטחוננו ואהבת העם והארץ", הוסיף כהן.