מחאת הרבש"צים: בית הדין כפה מו"מ והפסקת העיצומים

בית הדין האזורי לעבודה הודיע למשרד הביטחון כי עליו ללוות מו"מ "אינטנסיבי ומיידי", מול הרבש"צים המוחים על תנאי עבודתם, ובמקביל הורה להם להפסיק את העיצומים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/12/19 10:40 כה בכסלו התשפ

מחאת הרבש"צים: בית הדין כפה מו"מ והפסקת העיצומים
הרבש"צים מול בית הדין לעבודה, צילום: ההסתדרות הלאומית

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כפה הבוקר (ב') על משרד הביטחון ללוות מו"מ אינטנסיבי ומיידי עם הרבש"צים, רכזי הביטחון השוטף ביישובים, המוחים על תנאי עבודתם, וקיימו עיצומים בשבועות האחרונים, ועם ההסתדרות הלאומית אשר מייצגת אותם. 
בהוראת השופטת, את המשא ומתן יקיימו נציגי המועצות והישובים, תוך חובת דיווח על המו"מ לבית הדין, וכאמור, הוא ילווה על ידי משרד הביטחון, אליו מופנות עיקר טענות הרבש"צים.

מנגד, סגנית נשיאת בית הדין הורתה לרבש"צים לעצור את העיצומים כל עוד מתנהל מו"מ רציני בין הצדדים.

בהסתדרוות הלאומית בירכו על עמדת בית הדין ואמרו כי: "בית הדין במהלך הדיון לא הסתיר את עמדתו בדבר חובת האחריות של משרד הביטחון כלפי הרב"שצים הן בסוגיית השכר והן בסוגיית הפעילות השופטת. אנו תקווה כי הרב"שצים יזכו לתנאי העסקה נאותים. על משרד הביטחון לגלות אחריות מיידיץ ולבוא לשולחן הדיונים". 

השר נפתלי בנט

שר הביטחון נפתלי בנטצילום: פלאש 90

כזכור, רכזי הביטחון ביישובים דורשים מהשר בנט הסדרה של תנאי העסקתם ושל מרכיבי הביטחון ביישובים, ומפצירים פעם אחר פעם בפקידי משרד הביטחון ובשר נפתלי בנט, להיפגש בכדי להסדיר סוגייה זו.

משרד הביטחון הודיע בשבוע שעבר על פתרון לרבש"צים ביהודה ושומרון, אך גורם בכיר בוועד הרבש"צים אמר לחדשות כיפה כי הסכסוך לא נפתר, וכי השר בנט ממשיך להתעלם מרכזי הביטחון. לדברי הגורם, "בנט הפקיר אותנו, לא יעלה על הדעת כי כשפונים אליו בבקשה להיפגש הוא משחרר הודעות פייק". הגורם הוסיף כי "יהיו לזה השלכות גם בקלפי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן