אחרי 85 שנה: העיתון "במחנה" נסגר סופית

העיתון הוותיק, שנקרא 'עיתון חיילי צה"ל' הפך לפני 3 שנים לירחון דיגיטלי, וכעת יאוחד עם האתר הראשי צה"ל. גורם צבאי: "אנו מתאימים את אמצעי המדיה של צה"ל לימינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/19 10:01 כב בכסלו התשפ

אחרי 85 שנה: העיתון "במחנה" נסגר סופית
העיתון 'במחנה'. נסגר סופית, צילום: במחנה

צה"ל סוגר את עיתון 'במחנה', והפעם סופית - כך דווח הבוקר (ו') ב'ישראל היום'. "במחנה" הופיע לראשונה בשנת 1934, כביטאון ארגון ההגנה. ב־1948 הוא הפך להיות "עיתון חיילי צה"ל" ומאז הופיע בקביעות כשבועון. קהל היעד העיקרי שלו היה חיילים ומשרתי קבע, שבמשך שנים גם חויבו להיות מנויים של העיתון, שנשלח לבתיהם. על כתבי העיתון נמנו בין השאר במשך השנים ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד.

בדצמבר 2016 החליט צה"ל לסגור את העיתון במתכונתו המודפסת, אך להמשיך לקיימו במהדורת דיגיטל. רוב אנשי המערכת פוטרו, וכמה כתבים הועברו ליחידת דובר צה"ל, שם הם היו מעורבים בהוצאת העיתון במתכונתו החדשה - מהדורה חודשית שהופיעה באתר צה"ל. 
בצה"ל התחייבו כי העיתון לא ייסגר אלא רק יעבור שינוי תצורה: "ההתאמה לקהל היעד ולעידן הדיגיטלי תאפשר לו להצליח", נאמר אז.  

אולם כעת החליט צה"ל לסגת מהתחייבותו להמשיך ולהוציא לאור את העיתון. גורמים הבקיאים בהחלטה אמרו ל'ישראל היום' כי היא נובעת מאופי התקופה, ומהשינויים בטכנולוגיה ובאופן צריכת המידע. לדבריהם, "במחנה" במתכונתו החדשה התגלה ככלי לא יעיל, שלא עמד בתקוות שתלו בו - לשמש צינור להפצת מידע על הצבא. 

אחד הגורמים אמר: "החיילים, כמו רוב הציבור האזרחי, מקבלים את המידע מאיתנו בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם, ובכלי התקשורת האזרחיים. במציאות הזאת, ל'במחנה' לא היה עוד כל ערך".