בכיר חמאס: "לעולם לא נפסיק לפעול נגד ישראל"

חליל אל-חייא, מבכירי המחבלים של חמאס ברצועת עזה, אומר כי הדיווחים האחרונים על התקרבות לרגיעה ארוכת טווח בין ישראל לחמאס אינם נכונים: "מסוגלים לפגוע בערים ישראליות במשך חודשים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/12/19 10:53 ז בכסלו התשפ

בכיר חמאס: "לעולם לא נפסיק לפעול נגד ישראל"
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

"הזרוע הצבאית של חמאס מסוגלת לפגוע בערים ישראליות במשך חודשים". כך אומר חליל אל-חייא, מבכירי ארגון הטרור ברצועת עזה, בראיון שהתפרסם הבוקר (ה') באתר של העיתון 'אל-אחבאר' הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה. הוא הוסיף כי הזרוע הצבאית של הארגון יכולה לייצר לעצמה את התחמושת הדרושה להמשך הירי לעבר ישראל, גם במקרה של הסלמה. הראיון הובא ב'מעריב'.

אל-חייא דחה בראיון לדיווחים בימים האחרונים על כך שבחמאס מתקרבים להסדרה ארוכת טווח עם ישראל, לדבריו, "ההתנגדות יכולה לשנות את דרכי הפעולה שלה, אבל היא לא לעולם לא תפסיק לפעול נגד האויב".

המחבל הבכיר התייחס גם לנושא החיילים שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס ברצועה, אורון שאול והדר גולדין הי"ד, ואמר כי אין אמת בדיווחים על התקדמות במגעים להשבתם. "אני מופתע מחוסר העניין של ממשלת ישראל. כשהחזקנו בגלעד שליט, הם התעניינו בו יותר, אבל היום, למרות שאנחנו מחזיקים בארבעה ישראלים (הכוונה גם לאברה מנגיסטו והישאם א-סייד, שני האזרחים הישראליים שעברו לרצועת עזה וגורלם לא נודע), הממשלה הישראלית אינה רצינית בנוגע לשחרורם".

אל-חייא התייחס גם ליחסים בין חמאס לאיראן והחיזבאללה, ואישר כי היו מתחים בין הארגונים: "ברגעים מסויימים היחסים עם שותפינו לציר ההתנגדות היו מתוחים בגלל הבדלי גישות. אבל לעולם לא נשברו".