גנץ: "אנחנו לא פוסלים את נתניהו האיש אלא את נתניהו הנאשם"

יו"ר כחול לבן סייר בגליל המערבי והתייחס למצב הביטחוני: "אני מציע גם לחיזבאללה וגם לאויבינו האחרים לא לנסות לא את צה"ל ולא את מדינת ישראל כי כל פגיעה בנו תיתקל בעוצמה שהם לא הכירו כמותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/19 14:41 כט בחשון התשפ

גנץ: "אנחנו לא פוסלים את נתניהו האיש אלא את נתניהו הנאשם"
צילום: פלאש 90

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, סייר היום (ג') בגליל המערבי ונפגש עם 11 ראשי רשויות מפורום יישובי קו העימות בראשותו של יו"ר הפורום, משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר. לגנץ התלוו חברי הכנסת: אבי ניסנקורן, אורנה ברביבאי ורד'יר מריח.

גנץ התייחס לנושא הביטחוני וטען כי ישראל חייבת להחזיר את ההרתעה: "ראש הממשלה אמר שמישהו אתמול התבלבל, אבל לדעתי בימים האלו מעבירים כסף במזוודות לחמאס. חייבים לחזק את ההרתעה בדרום ובצפון, שגם בו יש שקט מתעתע. בצד השני החיזבאללה מתבסס באמצעות שולחיו האיראנים. אני מציע גם לחיזבאללה וגם לאויבינו האחרים לא לנסות לא את צה"ל ולא את מדינת ישראל כי כל פגיעה בנו תיתקל בעוצמה שהם לא הכירו כמותה. ישראל היא המדינה החזקה באזור".

בתגובה לשאלה אודות מדיניות החזרת גופות המחבלים אמר גנץ: "זה צעד בכיוון הנכון, אבל החלטות כאלו צריכות להתקבל בקבינט ולא במריבות קרדיט בתקשורת. יש לנו שבויים ונעדרים בצד השני וצריך לעשות הכל דבר שנכון וכל מאמץ כדי להחזיר אותם הביתה".

"יש צורך חשוב לחזק את יישובי קו העימות שנמצאים פה ולטפל בסוגיית המיגון. זו אחת הסיבות שאנחנו מנסים להתרכז בהקמת ממשלה בכדי שנוכל לעסוק בענייני המדינה ולא בענייני ראש המדינה או ראש הממשלה. אנחנו מחפשים כל דרך להגיע לממשלת אחדות, אני באופן אישי עוסק בזה", הוסיף גנץ.

לבסוף התייחס יו"ר כחול לבן לפלונט הפוליטי: "נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה והציבור בחר אחדות שבה כחול לבן, הסיעה הגדולה, צריכה להוביל את הממשלה. נתניהו ניצב בפני אתגר משפטי כבד. לראשונה במדינת ישראל ראש ממשלה מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים על מעשים שעשה כראש ממשלה מכהן. אי אפשר להתעלם מכך. ולכן אנחנו לא פוסלים את נתניהו האיש אלא את נתניהו הנאשם. הליכוד צריך להצטרף לממשלת אחדות. אני מקווה שנתניהו יצא זכאי ויוכל לחזור בעוד שנתיים. גם היום יש דיאלוג פוליטי שמתקיים כל הזמן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן