פרשת נצח יהודה: חייל ראשון שוחרר מהכלא

החייל הראשון מבין החיילים שהואשמו בהכאת נערים מהפזורה הבדואית, במסגרת קטטה שהתפתחה בתחנת דלק בדרום, שוחרר לאחר שבית המשפט הצבאי אישר את הסדר הטיעון עמו. בן גביר: "המדיניות של צה"ל היום היא להפקיר את לוחמיו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/11/19 18:15 כז בחשון התשפ

פרשת נצח יהודה: חייל ראשון שוחרר מהכלא
חיילי צה"ל. (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: דובר צה"ל

שחרור ראשון של חייל מגדוד נצח יהודה, שהורשע במסגרת כתב האישום באירוע בתחנת הדלק, בו הואשמו החייל וחבריו כי היכו נערים מהפזורה הבדואית. החייל שעניינו נדון בבית הדין שוחרר היום (ב'), לאחר 35 ימים בכלא הצבאי. בעניינו של חייל זה, עו"ד איתמר בן גביר שמייצג אותו, סירב להסדר טיעון שהוצע בתחילה, על פיו יישפט החייל יחד עם חבריו ל 52 ימים בכלא הצבאי.

בגישור שנערך בפני נשיא בית הדין הצבאי אל"מ ווהבי, הגיעו הצדדים להסכמות, ולפיהן ימחקו עבירות שיבוש הליכי המשפט והתקיפה החמורה שיוחסה לחייל, ובמקומן יודה החייל שדרך את נשקו שלא כדין,  וייענש בכך שיורד מדרגת רב"ט לדרגת טוראי, ונגזרו עליו 38 ימים מעצר, ובניקויים שוחרר היום. 

בצהריים נתן הרכב בית הדין בראשותו של סא"ל גרינברג תוקף להסכם וקבע שבנסיבות העניין מדובר בהסדר טיעון סביר ולכן הוחלט לכבדו. 

איתמר בן גביר

איתמר בן גבירצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

עורך דינו, איתמר בן גביר, אומר שאמנם מדובר בשחרור ראשון של חייל שהוגש נגדו כתב אישום בפרשה, אך  לדבריו: "מדובר בהסדר טיעון שנערך בדיעבד ורק לאחר שהחייל כבר ישב 35 ימים בכלא הצבאי. לטעמי לא היה מקום להגשת כתב אישום נגדו וגם נגד יתר החיילים שעדין עצורים. מי שצעק לחיילים אני אדקור אותך מסתובב חופשי ואילו לוחמי צה"ל בכלא".  

לדברי בן גביר, "לצערי המדיניות של צה"ל היום היא להפקיר את לוחמיו ולפגוע בהם. גם אם החייל דרך את נשקו ללא סיבה ראויה אם כי לדעתי צה"ל טועה בעניין זה ,עדיין לא היה מקום להעמידו לדין פלילי, אני מקווה ששר הביטחון ייתן דעתו לנושא, כי אחרת חיילים כבר חוששים להגיב ולהסתבך, ואת המחיר יישלם עם ישראל".