גורם ביטחוני בכיר: "מעריכים כי גם איראנים נהרגו"

גורם ביטחוני בכיר אומר כי התקיפות נגד המטרות האיראניות בסוריה הן מסר להנהגה האיראנית, וכי "אנחנו משנים את המשוואה. גם על ירי זניח לכאורה התגובה היתה חזקה לאין ערוך" | צפו בתיעוד התקיפות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/11/19 09:15 כב בחשון התשפ

גורם ביטחוני בכיר: "מעריכים כי גם איראנים נהרגו"
אחת התקיפות הלילה בסוריה, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

גורם ביטחוני בכיר בישראל סיפר הבוקר (ד') על תקיפות צה"ל הלילה בסוריה, וטען כי "אנחנו משנים את המשוואה מול איראן", עוד טען הגורם כי "מעריכים כי גם איראנים נהרגו", בתקיפות היעדים האיראניים ברחבי סוריה.

תיעוד התקיפות בסוריה הלילה:

"סביב השעה 01:15 בלילה צה"ל ביצע תקיפה נרחבת יחסית, אולי הנרחבת ביותר ביחס למטרות איראניות בסוריה", סיפר הגורם הבכיר. לדבריו, "המטרה העיקרית הייתה לפגוע באיראן. תקפנו שש סוללות נ"מ סוריות. את העמדות בגולן הסורי תקפנו עם מסוקי קרב. יש נפגעים בתקיפות ואנו מעריכים, בזהירות, כי גם איראנים נהרגו. אין בפעולה הזו כדי לרסן בהכרח את האיראנים, אך נדע זאת בימים הקרובים".

אותו גורם הוסיף לפרט על היעדים שהותקפו: "תקפנו את בניין ההגנה הלאומית של סוריה שנמצא בתוך נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, וממנו פעלו כוחות קודס. לא הרסנו אותו אבל הוא הותקף. תקפנו את סוללות הנ"מ סוריות כדי לאפשר חופש פעולה ולשמור על טייסנו".

תיעוד נזקי הרס אחת התקיפות בסוריה

תיעוד נזקי הרס אחת התקיפות בסוריהצילום: רשת הטלוויזיה הסורית 'סאנא'

"אנחנו משנים את המשוואה, שהייתה א-סימטרית עד כה, כשהאיראנים חסינים", טען הגורם הבכיר. לדבריו, "גם על ירי לכאורה זניח, עם השפעה נמוכה על אזרחי ישראל, התגובה הייתה חזקה לאין ערוך, כי איראן ירתה אתמול בבוקר על ישראל". 

הוא רומז כי גם תקיפה נרחבת יותר אפשרית: "עדיין לא איימנו על ראש התמנון בטהרן, אבל המהלך הלילה זו תנועה מהיד לזרוע וזה מתקרב לראש התמנון. הכיוון הכללי אושר בהחלטה שקיבלנו אתמול בבוקר והאישור הסופי ניתן בלילה".

תיעוד נזקי הרס אחת התקיפות בסוריה

תיעוד נזקי הרס אחת התקיפות בסוריהצילום: רשת הטלוויזיה הסורית 'סאנא'

מוקדם יותר אמר שר הביטחון, נפתלי בנט, כי "הכללים השתנו: מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע".
בנט אמר כי מדובר במסר להנהגה האיראנית: "המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם - אנחנו נגדע אותן. צה"ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".