צה"ל סיים את תרגיל 'בוחן הרמטכ"ל'

בפיקוד הצפון הסתיים תרגיל הפתע שהחל שלשום, ונועד לבחון את מוכנות האוגדות בפיקוד הצפון בתפקוד בחירום. מפקד עוצבת הגליל: "נמצאים בתהליך מתמיד של העלאת הכשירות וחיזוק הכוננות של כוחותינו למערכה הבאה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/19 21:38 כא בחשון התשפ

צה"ל סיים את תרגיל 'בוחן הרמטכ"ל'
לוחמי צה"ל במהלך התרגיל, צילום: דובר צה"ל

כוחות גדולים של צה"ל סיימו היום (ג') את תרגיל "בוחן רמטכ"ל", השני במספר שהתקיים במתכונת פתע, ונועד לבדיקת מוכנות פיקוד הצפון. מדובר בתרגיל המשך לתרגילים דומים שהתקיימו בחודשים האחרונים, אף הם באורח פתע, על ידי יחידת מבקר צה"ל והרמטכ"ל, אביב כוכבי.

בתרגיל לקחו חלק כוחות עוצבת "געש" ועוצבת "הגליל" ולצדם כוחות נוספים מחיל-האוויר, זרוע היבשה, אגף המודיעין, אגף התקשוב ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. כמו כן, השתתפו אלפי חיילי מילואים מחטיבת "עציוני" ויחידות מילואים נוספות, הצפויים לקחת חלק במשימות הפיקוד בחירום, במקרה הצורך. הכוחות תרגלו מעבר מהיר משגרה לחירום ומהגנה להתקפה, תהליכי צבירת כוחות ואמצעים, משיכת ציוד וניוד הכוחות במרחב.

בנוסף, נבחנה במסגרת התרגיל כשירות מנגנון הגיוס בחירום באמצעות הטלפון, המכונה "החייגן". אלפי חיילי מילואים המשרתים ביחידות השונות של פיקוד הצפון קיבלו את שיחות הגיוס בחירום, כאשר הם לא נדרשו להתייצב בפועל.

הרמטכ"ל כוכבי ובכירי צה"ל במהלך התרגיל

הרמטכ"ל כוכבי ובכירי צה"ל במהלך התרגילצילום: דובר צה"ל

זהו הבוחן השני בסדרת "בחני הרמטכ"ל" המתקיים בכלל צה"ל בחודשים הקרובים. התרגיל נקבע כחלק מגרף האימונים השנתי של צה"ל לשנת 2019 והוא נועד לשיפור מוכנות הכוחות ללחימה במתווה הזירה הצפונית. אגף המבצעים יחד עם המרכז הלאומי לאימוני יבשה, הופקדו והובילו את ניהול התרגיל וחניכת היחידות.
 
מפקד עוצבת "הגליל", תת-אלוף שלומי בינדר, אמר לאחר סיום התרגיל: "התרגיל הינו נדבך בשיפור המוכנות בגזרה הצפונית. אנחנו נמצאים בתהליך מתמיד של העלאת הכשירות וחיזוק הכוננות של כוחותינו למערכה הבאה. היומיים האחרונים תרמו לנו לדיוק המשימות והמטרות במערכה ההגנתית וההתקפית".

כוחות צה"ל במהלך התרגיל בפיקוד הצפון

כוחות צה"ל במהלך התרגיל בפיקוד הצפוןצילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל במהלך התרגיל בפיקוד הצפון

כוחות צה"ל במהלך התרגיל בפיקוד הצפוןצילום: דובר צה"ל