מטחים בלתי פוסקים לעוטף עזה. נפילה בחצר בית בשער הנגב

מחבלי הג'יהאד האסלאמי מוסיפים לירות מטחי רקטות לעבר ישראל, בחצר מפעל בשדרות התפוצצה רקטה, ורקטה נוספת נפלה בחצר בית במושב בשער הנגב, ללא נפגעים בשני המקרים. צה"ל מוסיף לתקוף חוליות משגרים ברצועה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/11/19 14:03 טו בחשון התשפ

מטחים בלתי פוסקים לעוטף עזה. נפילה בחצר בית בשער הנגב
מתגוננים בעת אזעקה. היום באשקלון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סבב הלחימה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה נמשך. בשעות האחרונות (יום ד') תוקפים מחבלי הג'יהאד האסלאמי את יישובי עוטף עזה, שדרות ואשקלון בירי בלתי פוסק של רקטות ופצצות מרגמה. מאז הבוקר נורו קרוב לשמונים רקטות לעבר ישראל, כשרובן יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל.

מוקדם יותר התפוצצה רקטה בחצר מפעל באזור התעשייה בשדרות, לא היו נפגעים אך נגרם נזק למבנה. בהמשך התפוצצה רקטה בחצר בית במושב במועצה האזורית שער הנגב, גם שם ללא נפגעים.

ברצועת עזה נהרגו מאז תחילת סבב הלחימה 22 בני אדם, רובם מחבלים השייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי, שמפקד הגזרה הצפונית שלו, בהאא אבו אל-עטא, חוסל אמש לפנות בוקר. בין ההרוגים ברצועה גם אישה וילד.

צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה, כשהתקיפות מתמקדות בפעילים של ארגון הג'יהאד האסלאמי. בבוקר נערכה תקיפה נרחבת נגד יעדי טרור שונים ומפעלים לייצור רקטות ואמצעי שיגור. בצהריים מסר דובר צה"ל כי כלי טיס של צה״ל תקף שני פעילי טרור של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ"ט. הפעילים שסוכלו עסקו בתחום הצליפה והנ"ט בארגון.

תקיפת בית ברצועת עזה, הבוקר

תקיפת בית ברצועת עזה, הבוקרצילום: פאדי פאתח, פלאש 90

ועדת הפלגים המשותפת של ארגוני הטרור ברצועה מסרה בצהריים כי "ההתנגדות תמשיך בדרכה ותגיב לאויב. היא תלמד אותו לקח קשה".

ראש הממשלה נתניהו אמר הבוקר, בפתח ישיבת ממשלה מיוחדת שכונסה לאור ההסלמה הביטחונית, כי "נמשיך להכות באויבנו ללא רחם. או שבג'יהאד האסלאמי יבינו את זה או שכבר יהיה מאוחר מדי עבורם". גם שר הביטחון נפתלי בנט, התייחס לראשונה, מאז כניסתו לתפקיד אמש, לחיסול ולהסלמה ואמר כי "אנחנו שולחים מסר ברור לכל אויבינו, בכל הגזרות: מי שמתכנן לפגוע בנו ביום, לעולם לא יהיה בטוח שיעבור את הלילה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי סייר בגזרה ובאוגדת עזה, וקיים הערכת מצב עם מפקדי הזירות בשטח.