דיווח: ישראל מאיימת לחסל את מנהיג הג'יהאד

על פי העיתון הערבי 'דאר אל חיאת', ישראל העבירה מסר כי אם יימשך ירי הרקטות, יחוסל מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי, השוהה בחו"ל. עוד דווח כי חמאס מעוניין להישאר מחוץ לסבב הלחימה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/11/19 10:29 טו בחשון התשפ

דיווח: ישראל מאיימת לחסל את מנהיג הג'יהאד
ביתו של אבו אל-עטא, צילום: Hassan Jedi/Flash90

מדיניות החיסולים תימשך? על פי דיווח הבוקר (ד') בעיתון הערבי 'דאר אל-חיאת', שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדונוב, התבקש על ידי ישראל להעביר מסר לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שמפקד הגזרה הצפונית שלו חוסל אמש על ידי ישראל, כי אם יימשך ירי הרקטות, ישראל תפעל לחיסול מנהיג הארגון, זיאד נחאלה.

נחאלה, יליד עזה, נבחר למנהיג הארגון לפני כשנה. הוא מסתובב במדינות שונות בחו"ל, בעיקר בין איראן ללבנון, ונחשב למבוקש על ידי שירותי ביון רבים, כולל זה של ארצות הברית. במבצע צוק איתן תקפה ישראל את בית משפחתו בעזה.

עוד נאמר בדיווח כי ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, לא מעוניין להיכנס לסבב ההסלמה הנוכחי, והוא 'משאיר את הבמה', לג'יהאד האסלאמי. על פי הדיווח, גורם בחמאס מסר כי לארגון אין רצון "להכניס עצמו לעניין".

 

דובר הג'יהאד האסלאמי, מסעב ברים, אמר בריאיון (שהובא ב'כאן11') לאתר הפלסטיני "שיהאב" המזוהה עם חמאס, כי "אין דיבור על תיווך ולא מתאים לדבר על זה. עם כל הכבוד למאמצים במדינות ערב. ברגע שתסתיים התגובה יהיה אפשר לדבר על רגיעה" .