הירי לעבר ישראל: כ-160 רקטות נורו - 60 יורטו

הירי על ישראל נמשך - רקטה פגעה סמוך לרכב בכביש בדרום-מרכז הארץ, רקטה פגעה בבית בשדרות ובבניין משרדים בשדרות. צה"ל תוקף יעדים ברצועה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 12/11/19 14:03 יד בחשון התשפ

הירי לעבר ישראל: כ-160 רקטות נורו - 60 יורטו
כ-60 רקטות יורטו, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

הירי על ישראל מכיוון רצועת עזה נמשך בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא. נכון לשעה זו נורו למעלה מ-160 רקטות לעבר ישראל - 60 יורטו. אזעקות צבע אדום ממשיכות להישמע בעיקר באזור עוטף עזה, בניין בשדרות עולה באש בעקבות פגיעה ישירה של רקטה.

בין מטחי הרקטות לעבר ישראל, הבוקר נחתה רקטה סמוך לישוב גדול בדרום-מרכז הארץ, רגע אחד אחרי שעברו שם מכוניות. בנוסף, רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית בנתיבות. כמו כן, גם בשדרות פגעה רקטה בבניין משרדים בעיר. דובר צה"ל: בשעה זו החל צה"ל לתקוף יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. 

בתוך כך, בשעות האחרונות החלו מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, אשדוד ואשקלון. הבוקר נשמעו אזעקות בראשון לציון וחולון וקולות פיצוצים נשמעו בתל אביב. פיקוד העורף הודיע על ביטול הלימודים היום (ג) ברחבי הדרום, כולל חולון וראשון לציון גם במודיעין, לוד ובר אילן הודיעו על ביטול על הלימודים.

גם המערכת הפוליטית לא רגועה הבוקר, כאשר עלו לא מעט טענות וספקולציות על תזמון חיסולו של בכיר הג'יאהד האיסלאמי ברצועת עזה. ח"כ עומר בר-לב (העבודה) רמז כי הפעולה נבעה מהחלטה פוליטית ולא עניינית.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין התייחס הבוקר לביקורות בקשת הפוליטית ואמר כי זה לא זמן להתנגחויות פוליטיות וכי הן אינן מוסיפות כבוד לכל העוסק בהן. "זאת השעה לחדול מהתבטאויות שכאלה מיד. אזרחי ישראל, אנא, היו קשובים להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף והישמרו לנפשותיכם מאוד."

גם יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ התייחס למטח הרקטות ואמר כי המאבק בטרור הוא מתמשך ומצריך רגעים של קבלת החלטות קשות. "הדרג המדיני וצה"ל קיבלו  החלטה נכונה הלילה למען ביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי הדרום. כחול לבן תגבה כל פעילות נכונה למען ביטחון ישראל ותשים את ביטחון התושבים מעל לפוליטיקה. ידע כל טרוריסט שמסכן את ביטחוננו שהוא בן מוות".