צה"ל לחמאס: אם לא תצטרפו - לא נתקוף אתכם

צה"ל במסר לחמאס "שקט יענה בשקט". כרגע המערכה היא רק נגד ארגון הגיהאד האסלאמי שבכירו חוסל- אך סבירות גבוהה שהחמאס לא ירשה לעצמו לעמוד מהצד

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 08:41 יד בחשון התשפ

צה"ל לחמאס: אם לא תצטרפו - לא נתקוף אתכם
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

 
ישראל שלחה מסר לחמאס ומזהירה את הארגון מפני הצטרפות לירי הרקטות לעבר ישראל: "אם לא תצטרפו - לא נתקוף אתכם". כרגע מתנהלת המערכה כנגד הגיהאד האסלאמי שפעילו הבכיר בהאא  , בהאא' אבו-אלעטא, חוסל הבוקר בעזה. פעולה זו אושרה על-ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו.
 המסר שישראל העבירה, דרך מצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלדנוב, היה: "אם תצטרפו - צה"ל יתקוף אתכם, לא תצטרפו - צה"ל לא יתקוף אתכם".

חיסולו של בהא אבו אל-עטא אושר בקבינט כבר בחודש ספטמבר, אך הלילה נקרתה ההזדמנות לחסלו 'נקי' בסיכון נמוך לפגיעה בלא-מעורבים. בהא אבו אל-עטא היה אחראי לפעולות טרור רבות נגד ישראל ואף תכנן להוציא לפועל פעולות נוספות  בזמן הקרוב. ההערכה כרגע היא שסבב הלחימה יימשך מספר ימים. ברשות ארגון הטרור ישנם אלפי רקטות וטילי נ"ט חדשים.

 

בצה"ל כבר נערכו לתגובה אלימה, ולכן הכינו בפיקוד העורף כבר לפני כמה שבועות תוכנית היערכות מסודרת לקראת הסלמה בדרום, שכללה שיגורי רקטות לכל הטווחים עד לגוש דן ולתל אביב, וירי נ"ט על רכבים בכבישי עוטף עזה.