הרמטכ"ל: "יש ניסיונות של גורמים חיצוניים להכתיב התנהגות לחיילים"

רא"ל אביב כוכבי התייחס לארגונים חרד"ליים המנסים לקבוע סדר יום בצה"ל: "מי שקובעים את הפקודות, הנהלים והנורמות בצה"ל הם אך ורק, אך ורק מפקדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/19 17:00 ב בחשון התשפ

הרמטכ"ל: "יש ניסיונות של גורמים חיצוניים להכתיב התנהגות לחיילים"
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, דיבר היום (ה') בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, והתייחס לשירות המשותף של נשים וגברים בצה"ל, ולניסיונות של ארגונים המזוהים עם המגזר החרד"לי להשפיע על נושאים שונים בשירות הצבאי.

"זוהי הזדמנות טובה לחדד מהו תפקידם הבלעדי והחשוב של מפקדים בצבא", אמר הרמטכ"ל. "לאורך השנים, וגם לאחרונה, אני נתקל בניסיונות של גורמים מחוץ לצבא להכתיב כללי התנהגות לחיילים, כמו למשל, להפיץ הנחיות בנושא השירות המשותף לנשים וגברים בצה"ל.

"אני מבקש להיות חד וברור בעניין הזה – מי שקובעים את הפקודות, הנהלים והנורמות בצה"ל הם אך ורק, אך ורק מפקדים, ואני בראשם".

לדברי כוכבי, "אין דריסת רגל בצה"ל לגופים חיצוניים, המתיימרים להיות מקור סמכות והכוונה לחיילים. לכל גוף ולכל אדם יכולה להיות דעה משלו, אבל בצה"ל מקבלים פקודות והנחיות ממקור אחד בלבד – המפקדים". 

על שירות נשים בצבא אמר הרמטכ"ל: "ובאשר לשירות נשים בצה"ל, הטקס הזה עם 70 קצינות, 70 קצינות, הטקס הזה מדבר בעד עצמו. הנשים המשרתות בצה"ל הן מקור עוצמה וכוח, ותרומתן עצומה בכל יחידות הצבא. נשים וגברים ימשיכו לשרת במשותף, כמקשה אחת למען מטרה אחת, למען מדינת ישראל".