הרמטכ"ל כוכבי: נפעל לאתר את המתפרעים ביצהר ולמצות עמם את הדין

הרמטכ"ל גינה את תקיפת החיילים הלילה ביצהר, והנחה לאתר את המעורבים באירוע. אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן: "מדובר בקומץ נוער עברייני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/19 11:30 כא בתשרי התשפ

הרמטכ"ל כוכבי: נפעל לאתר את המתפרעים ביצהר ולמצות עמם את הדין
הרמטכ"ל, אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

 

דובר צה״ל מסר כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מוקיע ומגנה את תקיפת חיילי צה״ל ורואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהגות העבריינית כפי שבאה לביטוי בשבוע האחרון באזור החטיבה המרחבית "שומרון". הרמטכ"ל הנחה לאתר את כלל המעורבים ולמצות איתם את הדין. הרמטכ"ל קובע שלא יעלה על הדעת שחיילי צה"ל, שעושים לילות כימים להגנת המתיישבים, יותקפו על ידי אלה המוגנים על ידם.
 
בשיחה משותפת בין הרמטכ״ל לראש השב"כ, נדב ארגמן, ולממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, הוחלט לרכז מאמץ ולפעול בשיתוף פעולה למגר בכל דרך תופעה חמורה זו. צה"ל יפעל יחד עם השב"כ והמשטרה למצות במהרה את הדין עם מפרי החוק והסדר.
 
מדברי מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן: ״מדובר בקומץ מועט של נוער עברייני שנגדו נדרש לפעול בחומרה רבה. אני מגנה כל אירוע בו תוקפים חיילים, מפקדים ואזרחים באלימות פיזית ומילולית בכל תוקף. אני רואה חומרה רבה באירועים האחרונים. צה״ל וכוחות הביטחון בפיקוד המרכז פועלים בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית שומרון על מנת למנוע פעולות מסוג זה ולהבטיח שמירה על הביטחון ושגרת החיים בקרב תושבי הגזרה".

אירועים מסוג זה מסיתים את צה״ל מהעיסוק במשימתו העיקרית, היא ההגנה על אזרחי ותושבי המדינה, ושמירה על הסדר הציבורי והביטחון.

לאורך כל הבוקר פרסמו ראש הממשלה, אישי ציבור וחברי כנסת הודעות גינוי לאלימות ביצהר ותמיכה בחיילי צה"ל. תושבי יצהר אף מתכננים לערוך היום ביישוב הפגנת תמיכה בחיילי צה"ל וכוחות הבטחון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן