מרה"מ ועד לתושבי יצהר: כולם מגנים את תקיפת החיילים הלילה

בימין מגנים הבוקר (א') את האירועים האלימים שהתרחשו הלילה ביצהר. גם בקרב תושבי יצהר מתוכננת היום הפגנת תמיכה בצה"ל וכוחות הבטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/19 10:13 כא בתשרי התשפ

מרה"מ ועד לתושבי יצהר: כולם מגנים את תקיפת החיילים הלילה
תושבים וחיילים ביצהר. ארכיון, צילום: מדף הפייסבוק של יצהר

מראש הממשלה ועד כל רחבי הקשת הפוליטית מגנים את גילויי האלימות של המתפרעים ביצהר כלפי חיילי צה"ל הלילה, ובהם נפגע חייל מיידוי אבנים. תושבי יצהר אף ייצאו במהלך היום להפגנת תמיכה בחיילים 

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, פרסם הודעה לפני זמן קצר: "אני מבקש לחזק את לוחמי ומפקדי צה"ל שעושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של כל אזרחי ישראל, ללא יוצא מן הכלל. אני מגנה בתוקף כל תקיפה של חיילי צה"ל. לא תהיה שום סובלנות כלפי פורעי החוק שירימו ידם על חיילינו".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרבצ״ר לשעבר, הרב רפי פרץ  כתב כי "פגיעה בחיילי צה״ל - היא קו אדום! המקרה הלילה ביצהר הוא מקרה מזעזע שאסור שיקרה. לוחמי צה"ל עושים לילות כימים על מנת להבטיח בטחון בכל הגזרות. מי שפוגע בחייל או במפקד אינו מיייצג שום דבר הקשור  לאחיזה בארץ ולשמירת תורה ומצוות, וּודאי שאינו מייצג את תושבי יצהר והשומרון. תושבי יצהר משרתים במילואים, מתנדבים ואנשים ציוניים וטובים. מצער שישנם פורעים שמוציאים את דיבת היישוב רעה ופוגעים במפעל ההתיישבות כולו", כך כתב שר החנוך פרץ וחתם בקריאה לצה״ל ולמשטרת ישראל "לחקור במהירות את המקרה ולהביא את האחראיים לדין בהקדם".

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד: "150,000 יהודים גרים בשומרון מהם מעל 1,000 בישוב יצהר. הנהגת יצהר בשנים האחרונות פועלת יד ביד עם מפקדי צה"ל. הנערים שניסו לפגוע בחיילי צה״ל צריכים להענש. זו חרפה . אבל צריך להפריד בינם לבין תושבי יצהר יישוב מיוחד שמחזיק בשיא תרומות הכליה הארצי. מחזקת את מפקדי וחיילי צה״ל ואת הנהגת השומרון ויצהר במאבקם נגד פורעי החוק".

יו"ר 'הימין החדש', ח"כ נפתלי בנט: "כל תקיפה של חיילי צה״ל, מכל סיבה ובכל מצב היא איומה ונוראית. חיילי צה״ל הם אנחנו. בשום נסיבות ובשום תנאי לא מרימים יד על חייל. יש ליצור הפרדה מוחלטת בין הציבור הנורמטיבי (שבניו משרתים בסדיר ובמילואים) לבין פורעי חוק אלימים שבהם יש לטפל במלוא החומרה.

 ח"כ יואב קיש ('הליכוד')הגיב: ‏"מגנה כל ארוע של פגיעה בחיילי צהל, יש להעניש את המתפרעים בכל החומרה. מיעוט קיצוני ומסוכן זה אינו מייצג את מפעל ההתיישבות וזו לא דרכם של המתנחלים.
מיעוט קיצוני זה מזיק ופוגע במאמץ של ישוב ארץ ישראל".

גם ביישוב עצמו, יוצאת קריאה מטעם התושבים שלא לשתוק נוכח האלימות ביישובם. בהודעה שהופצה הבוקר ביצהר נכתב כי היום (א') ב13:00 תתקיים ביישוב הפגנת תמיכה בחיילים ובכוחות הבטחון

ההודעה שהופצה ביצהר, הבוקר

ההודעה שהופצה ביצהר, הבוקרצילום: מתוך הטוויטר של רועי שרון

מוקדם יותר הבוקר  הגיע ראש מועצת שומרון יוסי דגן ליצהר ונפגש עם החיילים שהותקפו, חיבק אותם והבהיר להם בצורה ברורה את רגשות הכעס של התושבים על המעשה:

 "כל תושבי השומרון וגם תושבי יצהר מוקיעים פגיעה בחיילינו היקרים הקומץ שעשה זאת הם נערים שברובם הגדול הגיעו מחוץ לישוב. ואנו נפעל בכל הכלים שבידינו כדי להעיף אותם מכאן. תושבי יצהר אוהבים את חיילי צה"ל, וכל תושבי השומרון מחבקים את חיילי צה"ל וכוחות הבטחון"