גנץ והרמטכ"ל ייפגשו "לאור ההתפתחויות האזוריות"

בצל המתיחות הביטחונית ולאור בקשתו של יו"ר כחול לבן, ראש הממשלה אישר כי הוא ייפגש עם הרמטכ"ל כוכבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/19 13:34 יז בתשרי התשפ

גנץ והרמטכ"ל ייפגשו "לאור ההתפתחויות האזוריות"
הרמטכ"ל במהלך התרגיל, צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור האתגרים הביטחוניים וההתפתחויות האזוריות, ייפגש היום (ד') ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, עם יו״ר כחול לבן, ח״כבני גנץ". בצה"ל אמרו כי הפגישה נערכת לאור בקשתו של חבר הכנסת גנץ ובאישור ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו.

הפגישה נערכת ברקע האזהרות של נתניהו בחודש האחרון על הסלמה ביטחונית שתחייב היערכות כלכלית והקמת ממשלת אחדות. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס מוקדם יותר החודש לראשונה מאז הבחירות, לדיון שהסתיים אחרי יותר מחמש שעות. לדברי גורם המעורה בפרטי הדיון, אחד התרחישים שנידונו הוא חשש ישראלי מניסיון איראני לבצע פיגוע אסטרטגי על אחד המתקנים הרגישים בישראל באמצעות טילי שיוט, בדומה למתקפה על שדות הנפט בערב הסעודית.

נזכיר כי לאחרונה המתיחות הביטחונית עלתה מדרגה נוספת כאשר האיראנים מוסיפים להתגרות בישראל כאשר במהלך סוף השבוע האחרון התפוצצה ספינת נשק איראנית. בנוסף טורקיה החלה במבצע נגד הכוחות הכורדים בסוריה, גם המבצע הזה וחוסר הנכונות של ארצות הברית לעזור לכורדים מוסיף מתח לצמרת המדינית-ביטחונית בישראל. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן